voor het eerst naar Parijs

  • rene

    Nu er geen archief (meer) is, kan ik gerust deze vraag stellen.

    Ik wil in het voorjaar (april/mei) een paar dagen naar Parijs. Wij zijn daar nog nooit geweest. Ik ben voornemens om met de Thalys te gaan. Ter voorbereiding heb ik de volgende vragen.

    1. Wie weet er een leuk en goed hotel (3*) in de buurt van de metro?

    2. Wie heeft er ervaring met de Thalys en wil die delen?

    3. Wie heeft er nog leuke tips om uit eten te gaan?

    4. Wie heeft er nog leuke uitgaanstips, naast de meest voor de hand liggende?

    Een hoop vragen maar ik hoop dat jullie ze willen beantwoorden.

    Gelijk een aanzet tot een informatieve invulling van dit forum.

    Alvast bedankt.

  • henry

    beste rene,

    als je voor de eerste keer naar parijs gaat kun je volgens mij het beste een georganiseerde reis boeken ( b.v. van nood / kras o.a.) deze reisorganisaties brengen je overal heen, en laten je de hoogtepunten zien van parijs.

    als je op eigen gelegenheid gaat en je moet alles zelf terplaatse uitzoeken, en overal de weg naar toe moet uitstippelen kost je dat enorm veel tijd. als je na de eerste keer de smaak van parijs eenmaal te pakken hebt, kun je inderdaad beter op eigen gelegenheid gaan! ikzelf ben voor de eerste keer ook met een bus naar parijs gegaan. nu rijden we minstens 4x per jaar naar parijs voor een weekendje.

  • rene

    Bedankt voor je reactie. Ik denk dat je wel gelijk heb, maar ik ben niet het type voor een organiseerde reis. Ik vind het juist zo leuk om het zelf uit te zoeken.

    Ik begrijp dat jij ondertussen een ervaren parijsganger bent. Zou jij misscjien een poging willen wagen om mijn vragen te benatwoorden o.b.v. jouw ervaringen.

    Alvast bedankt.

    Rene

  • Nikita

    1. Er zijn zo veel leuke hotels in de buurt van de metro.

    Binnen de Peripherique is het volgens mij zo dat je nooit meer dan 600m van een metrostation zit.

    Op de site www.VakantieReisWijzer.nl kun je recensies lezen.

    2. Thalys is heerlijk!!!

    als je met niet meer dan 2-3 personen gaat ook nog best goedkoop.

    3 maanden voor vertrektijd kun je smileys tarief boeken. Dit is dan €65.00 voor een retourtje. (bijv. weekend 14-16 april, terugreisdatum dus 16 en dit kun je dus vanaf 16 januari boeken)

    Je moet er dan wel snel bijzijn, vooral de weekenden zijn zo weg.

    3. Uit eten: Ja, dat is natuurlijk wat iedereen leuk vindt.

    Ik ga vaak in Quartier Latin, St. Germain des Prés, die omgeving.

    Wel toeristisch, maar ik vind het wel leuk

    Of op de Champs Elysees.

    Zelf loop ik meestal ‘off the beaten track’ en dan kom je ook de leukste restaurantjes tegen, gewoon een zijstraatje van een zijstraatje nemen.

    Ook in de Marais vind ik het leuk.

    4. Zelf ben ik meestal te moe om ‘echt uit te gaan’.

    Een cafeetje in de buurt van ons hotel is meestal leuk genoeg, misschien dat de feestbeesten of hen die in Parijs wonen of hebben gewoond je meer van dienst kunnen zijn.

    Heel veel plezier!!!

    Nikita