Brocante markt

  • Marjan

    Hallo,

    Wij gaan in augustus naar parijs.

    En nu ben ik opzoek naar brocante markten om te bezoeken.

    Weet iemand misschien leuke en mooie brocante markten?

    Je hoort altijd dat er zoveel leuke brocante markten zijn in Frankrijk, dus zou het erg leuk vinden om ze te bezoeken.

    Dus als je een leuke brocante markt weet laat het me even weten als je wilt.

    Alvast bedankt.

    Gr. Marjan

  • Simone

    Is een brocante markt iets anders dan een vlooienmarkt?

    In het boekje 100%Parijs staat de Marché Aux Puces de Montreuil, za-ma van 7.00-19.30 uur, vlakbij Père Lachaise. Ik wilde deze vorig weekend bezoeken maar het is er niet van gekomen, ga het in juli nog eens proberen…… dan zal ik laten weten hoe het was :-).

  • Marjan

    Hoi Simone,

    Dankjewel voor je snelle reactie.

    Nee een vlooienmarkt is niet echt verschillend.

    Maar je hoort altijd zo vaak dat er zoveel leuke oude spulletjes te koop is in Frankrijk.

    Dus daar willen we ook wel eens naar neuzen als we daar zijn.

    Veel plezier in juli.

    Gr. Marjan

  • Nikita

    Je hebt er altijd lui bij die vervelend willen doen… helaas.

    Ik heb het bericht van Bert dan ook verwijderd.

    Nikita

  • Ada

    Hallo Marjan,

    Wij komen elk jaar in Parijs en bezoeken graag brocante/rommelmarkten/braderieën.

    Er zijn er verschillende in Parijs, kijk op brocante parijs.

    Succes

  • Chris

    :) Volgens mij is Marjan al geweest…………topic uit 2007(!)

    Maar misschien hebben andere mensen er nog iets aan;

    Wekelijkse markten

    De bekendste maar daardoor ook meest toeristische antiekmarkt van Parijs is Les Puces de Paris de Saint-Ouen in Clignancourt. Iedere week open op zaterdag, zondag en maandag van 9.30-18.00 uur. Informatie over de bereikbaarheid vind je op ook op de site. Er zijn stukken waar goedkope curiosa worden verkocht, maar in het achterste gedeelte van de markt vind je veel antiek.

    - Les Puces de la Porte de Vanves, 14e arr. Vooral meubels, schilderijen en snuisterijen. Zaterdag en zondag van 7.00-19.30 uur.

    - Les Puces de la Porte de Montreuil, 20e arr. Een brocante markt waar je vooral meubels en servies vindt. In het weekend en maandag van 7.00-19.30 uur.

    - Marché d’Aligre, 12e arr. In de markthallen vind je tweedehands kleding en brocante. Dinsdag t/m zaterdag geopend van 8.30-13.00 en 16.00-19.30 uur, zondag van 8.30-13.00 uur.

    bron: allesbrocante.nl

  • Yvon3

    Ik ben toevallig deze zondag in Porte de Clignancourt geweest,toch wel heel leuk om mee te maken en er is echt van alles wat te koop.

    Ook de entourage,een mooie hal ,en aan de overkant een soort kleine oude huisjes met hele smalle straatjes,was erg gezellig.

  • Chris

    :) Heb je daar die poesjes gekocht??

    't Is wel behoorlijk duur geworden daar op Clignacourt, was (heel) vroeger goedkoop, maar dat is echt voorbij.

  • Yvon3

    Sorry,ik zit ook op kattenprikbord,gewoonte van me!:S

    Maar het was er zeker erg duur,ik zag spulletjes die ik zelf naar de rommelmarkt van het asiel heb gebracht,en daar moest het veel geld opbrengen,niks gekocht dus,maar het sfeertje vond ik gezellig.