parkeren parijs

  • jolanda

    kan iemand mij vertellen hoe het zit met het parkeren in parijs? we gaan een weekendje naar parijs maar hebben een caravan gehuurd buiten parijs. nu willen we een dag met de auto naar parijs ipv de trein omdat de laatste trein al om 21 uur terug gaat naar de camping.maar is het gemakkelijk om een parkeerplaats of parkeergarage te vinden, en wat zijn de kosten?

    alvast bedankt voor je reactie

  • Tina

    Wij gaan regelmatig met de auto naar Parijs en parkeren onze auto meestal in de parkeergarage van het musique centre aan de avenue Jean Jaures. Dichtbij Parc la Vilette. Peripherique af bij Porte de Pantin, rotonde oversteken naar rechts en daar is de ingang van de garage. De kosten zijn 12,50 per dag.

  • Maaike

    Wij zijn in de herfstvakantie weer in Parijs geweest wij parkeren onze auto on Saint Denis (voorstad van Parijs-Noord). Dit rijd makkelijk aan. In een parkeergarage met daarbij een metrostation.

    Voor 8,50 parkeer je je auto de hele dag.

    En met de metro ben je zo in de stad. jolanda schreef:

    >

    > kan iemand mij vertellen hoe het zit met het parkeren in

    > parijs? we gaan een weekendje naar parijs maar hebben een

    > caravan gehuurd buiten parijs. nu willen we een dag met de

    > auto naar parijs ipv de trein omdat de laatste trein al om 21

    > uur terug gaat naar de camping.maar is het gemakkelijk om een

    > parkeerplaats of parkeergarage te vinden, en wat zijn de

    > kosten?

    > alvast bedankt voor je reactie

  • suzanne

    Wij gaan de week voor kerst naar Parijs en hebben een hotel in Quartier Latin, middenin de stad dus. Het parkeren kost 25 euro per 24 uur. De garage is 24/24 geopend.

    Veel plezier!

  • Els

    In parkeergarages in Parijs kan je meestal nog wel een plek vinden. Op straat is dat heel moeilijk. Voor een lijst van parkeergarages zie www.parijsalacarte.nl/vervoernaarparijs.html.

  • Perraudin

    Jolanda

    Ik zou niet zo snel m'n auto in Saint Denis zetten (zie eerdere tip) Ik heb goede ervaring met Parkings van Vinci. Die zitten op verschillende plaatsen in de stad . Ook op verschllede plekken langs de Bd Peripherique. zodat je nauwelijks de stad in hoeft

    http://www.vincipark.com/vincipark.nsf/fr/ville.htm?openagent&paris.htm#

    waar je parkeert hangt natuurijk af vanwaar je komt

    Perraudin

  • Dees

    Hoi, bij Chateau Vincinnes is het nog gratis parkeren. Staat wel vaak vol en het eindstation van een metro.

    Very easy!

  • Eric Hulman

    Maaike schreef:

    >

    > Wij zijn in de herfstvakantie weer in Parijs geweest wij

    > parkeren onze auto on Saint Denis (voorstad van

    > Parijs-Noord). Dit rijd makkelijk aan. In een parkeergarage

    > met daarbij een metrostation.

    > Voor 8,50 parkeer je je auto de hele dag.

    > En met de metro ben je zo in de stad. jolanda schreef:

    > >

    > > kan iemand mij vertellen hoe het zit met het parkeren in

    > > parijs? we gaan een weekendje naar parijs maar hebben een

    > > caravan gehuurd buiten parijs. nu willen we een dag met de

    > > auto naar parijs ipv de trein omdat de laatste trein al om 21

    > > uur terug gaat naar de camping.maar is het gemakkelijk om een

    > > parkeerplaats of parkeergarage te vinden, en wat zijn de

    > > kosten?

    > > alvast bedankt voor je reactie

    Maaike, heb je ook de naam van het metrostation voor mij ? bvd.

  • margot

    Hallo,

    Dat is interessant, gratis parkeren, met een metro in de buurt. Is het wel veilig om m daar ook snachts of paar dagen te laten staan? En dat is gewoon langs de straat? En kun je met de metro naar centrum Parijs?

    En hoe rij ik daar vanaf snelweg het makkelijkst naar toe? Ik vetrek ws morgen al, dus hoop nog wat info te kunnen krijgen! Vriendelijke groet, MargotDees schreef:

    >

    > Hoi, bij Chateau Vincinnes is het nog gratis parkeren. Staat

    > wel vaak vol en het eindstation van een metro.

    >

    > Very easy!

  • Remco

    Ik heb eigenlijk een vreemde vraag: weet een van jullie of ik zonder problemen een nachtje in mijn auto kan slapen in een van de betaalde parkeergarages in Parijs?