kerst in parijs aanrader?

  • brit

    Bonjour, wij hebben het plan om met zijn vieren, op 24 dec voor 4 dagen naar Parijs te gaan.

    Is er op kerstavond en ste kerstdag nog wel n restaurant open, en bestaat daar 2de kerstdag?hoop het van niet,want dan is het zaterdag, dan zouden we kunnen gaan shoppen.

    Wanneer begint daar de uitverkoop?

    En wat is n aanrader, om iets typischs frans met Kerst te gaan doen in Parijs?

    En kun je makkelijk aan Thalyskaartjes komen voor die periode?

    Vast bedankt.

  • NikitaDB

    Ik vind kerst in Parijs geweldig!!

    Om het jaar vieren we daar kerst en oud & nieuw.

    Frankrijk kent kerstavond en 1e kerstdag, maar in de toeristische gedeeltes is er redelijk veel te doen en open.

    De kerstmarktjes zijn leuk en 1 van de grootste is bij La Defense.

    Goedkope Thalystickets zijn 3 maanden voor vertrekdatum te boeken via nshispeed.nl.

    Veel plezier!!

    Nikita

  • Perraudin

    Briggie

    - Kerstavond is geen probleem. Vooral in Quartier Latin is alles nog open.

    - Tweede kerstdag doet men niet aan. Dus kun je snel weer shoppen

    - Uitverkoop is pas in januari.

    - Leuk met kerst ? Kerstmarkten, ijsbaantjes o.a. voor Hotel de Ville ;-)

    - Thalyskaartjes zijn goed te krijgen maar zoals altijd in vakantie vrij duur. Vroeg boeken en flexibel zijn in je heen en terugreis kan wat opleveren.

    Op dit forum maar ook op het weblog Parijs vind je vaak eind november / begin december wel wat kerst tips. Houd dat in de gaten (www.weblogparijs.nl)

  • Roy

    Ik wil dat ook gaan doen, welk hotel is een aanrader? En is het slim om vanuit Nederland al een restaurant te reserveren voor 1e kerstdag?

    Roy

  • Perraudin

    Roy

    Als je in Quartier Latin wilt gaan eten is dat reserveren niet zo noodzakelijk. Bij de bekende restaurants wel. Dus Flo, Chez Julien etc. Houdt daar rekening met uitgebreide kerstmenu's !

    Ik heb op Parijsonline een aantal hotelaanraders staan. Maar op www.hotelgidsparijs.nl is de lijst wat uitgebreider

    Ikzelf vind Hotel Regyn Montmartre een leuk hotel. Midden in Montmartre op place Abesses , op loopafstand van Place du Tertre en de Sacre Coeur. De wat duurdere kamers hebben leuk uitzicht over Parijs: http://www.booking.com/hotel/fr/regyn-s-montmartre.html?aid=301829

  • boris

    kerst is superrr gezellig in parijs, wij gaan elk jaar!

    wij nemen altijd het suite hotel port de montreuil, vlakby de metro, auto goed te parkeren en makkelijk te bereiken vanaf Lille komende.

  • roy_copier@hotmail.com

    Bedankt voor de tip !

    Ik heb inmiddels geboekt, Concorde Montparnasse is de naam. Leuke prijs en goede recenties van andere Nederlanders. Welk restaurant is echt gezellig met kerst? Want ik heb vernomen dat er maar 1kerstdag is in Frankrijk, en neem aan dat de restaurants op de dag zelf wel aardig vol zitten, daarom had ik het idee hem vanuit Nederland te boeken.

    Groeten,

    Roy

  • friekel

    Beste Brit,

    Ben je er al uit? Wij gaan ook met ons gezin naar Parijs met de kerst. Hebben wel gereserveerd voor de kerst in de restaurants. Er is ook een leuk kerstcircus.De Thalys is nog steeds te reserveren! Mocht je nog wat tips willen hebben mail mij dan

  • Els

    Er is van alles te doen in Parijs rond de feestdagen. Schaatsbanen, kerstmarkten, verlichte etalages, straatversieringen, een reuzenrad in de Tuilerieën en op veel plaatsen draaimolens voor kinderen. Veel informatie over voor en tijdens de feestdagen staat op www.parijsalacarte.nl/ronddefeestdagen.html.

  • brit

    hoihoi, ja hoor we zijn er al lang uit, hebben in sept de kaartjes voor de Thalys geboekt(€25 p.p), dus das nie al teveel, en n leuk hoteltje dich bij Gare de Nord.

    We komen op kerstavond aan, dus we zijn wel benieuwd, of we dan nog ergens dichtbij nog wat kunnen eten of drinken, zo ook op kerstdag, we hebben niets gereserveerd, we hopen eigenlijk dat de sushitentjes dan open zijn.

    We zien het wel, maar je tips zijn van harte welkom hoor, vinden we altijd leuk, tis 25 j geleden dat we er voor het laatst waren, dus veel weten we daar niet meer van.

    Gr Brit