Kerstverlichting Parijs

  • Nikita

    Bonjour allen!

    Net terug van de Fete de Vendanges de Montmartre en nu al weer bezig met mijn volgende tripje.. heeeeerlijk!

    Weet iemand wanneer de kerstverlichting in Parijs ‘actief’ wordt?

    Elk jaar is er toch zo'n soort van ‘ceremonie’ op de Champs Elysees?

    Merci!

    Nikita

  • Els

    Hallo Nikita,

    De verlichting op de Champs-Elysées begint op 21 november en eindigt op 11 januari. Wie op de knop mag drukken is nog niet bekend. De verlichting is hetzelfde als vorig jaar (met de ringen). De kerstmarkt op de Champs-Elysées is van 16 november tot 6 januari.

    Kijk voor meer info over de feestdagen 2012 vanaf half november op Parijs à la carte.

    Veel plezier!

    Els

  • Chris

    Hoi Nikita,

    Toch wel weer nuchter na de wijnfeesten op Montmartre :)-D

    Wat de kerstverlichting betreft, dat was vorig jaar al weer voor de 5e keer dat ze meer dan 200 km(!) verlichting hebben aangebracht.

    Het is al die jaren een groot succes geweest, dus ook dit jaar wordt de traditie voortgezet.

    Op de Champs-Elysées gaan ze branden vanaf woensdag 21 november tot woensdag 9 januari

    Vooral de verlichting op Avenue Montaigne moet geweldig worden.

    Er ook dit jaar een kermis in het………Grand Palais! Het moet niet gekker worden ::o

  • Nikita

    Merci Els & Chris

    @Els: Ik ga zeker weer op je site kijken, altijd vol info en leuke wandelingen

    @Chris: Ik drink zo goed als geen alcohol, wel een beetje geproefd, maar ik ga meer voor de gezelligheid. Hubby en mijn moeder hebben wel veel lekkere drankjes gekocht.

    En de kermis… daar wil ik ook wel naartoe! Zit ik op mijn to-do list … die altijd veeeeeeeuuuuuw te lang is en waarvan ik aan minstens de helft niet aan toe kom..

    Nikita

  • Els

    Sinds vandaag staat de kerstpagina weer op Parijs à la carte. Alles wat je moet weten als je met de feestdagen in Parijs bent. Of om alleen maar lekker te lezen en de sfeer te proeven.

  • Perraudin

    Ook dit jaar iets bijzonders in de grote hal van het Grand Palais!

    Lichtjes, 1800m2 schaatsen , koek en zopie …. op z'n frans

    http://outinparis.blogspot.nl/2012/12/het-ijspaleis.html

  • Yvon3

    Zo,dat was weer even wegdromen,heb alles weer even door gekeken!

    Al kan je er niet elke maand heen,zo geniet ik ook van Parijs hoor!;)