Tips eten Kerstavond en eerste Kerstdag en programma

  • Mieke

    Wij, totaal 6 personen in de leeftijd van 75, 50 en 20 jaar zijn de kerstdagen in Parijs. We komen 24 december aan en ons hotel ligt in het 6 de arrondissement. Nu willen we vanuit Nederland al een restaurant reserveren voor kerstavond en eerste kerstdag omdat we niet met zes personen ( waarvan dus twee ouderen) willen gaan zoeken en we willen zeker zijn dat we ergens een plaats hebben.

    Heeft iemand tips?

    Weet iemand ook of eerste kerstdag de hop on hop off bussen rijden?

    Kortom ik moet dus een “ programmaatje” maken met hierin voor ieder wat wils, komen dus 24-12 om half drie aan met de Thalys, vertrekken 27-12 weer om half drie. Tweede kerstdag gaan de twee oudste naar het Louvre en de andere vier gaan bij mooi weer Parijs op de fiets verkennen. Graag een tip of het verstandig is vanuit Nedeland kaartjes te kopen

    voor het Louvre of beter in Parijs.

    Alle tips zijn welkom!

    Alvast bedankt, gr Mieke

  • Els

    Hallo Mieke,

    Allereerst: vanaf half november vind je op Parijs à la carte een speciale pagina met wat er allemaal te doen is rond Kerst en Oud&Nieuw in Parijs. Nog even geduld dus. Er is tijdens de kerstdagen genoeg te doen in Parijs.

    Wat restaurants betreft: 24 december is voor de Fransen Reveillon-avond. Zij eten dan thuis hun kerstdiner of eten speciale kerstmenu's in een restaurant. Op 1e kerstdag (Frankrijk kent geen 2e kerstdag) zijn veel restaurants gesloten, maar er zijn er ook genoeg open. Je zou de receptie van jullie hotel kunnen vragen om tips. Ook kun je hier kijken naar een lijst (van 2011) van restaurants die open zijn. Zoek er een uit die je lijkt en reserveer via e-mail. Of kijk op dit lijstje van restaurants en vraag per e-mail of ze op 24 en/of 25 december open zijn.

    De hop-on-hop-off bussen rijden elke dag, dus ook 1e kerstdag. Kaartjes voor musea zou ik zeker van tevoren reserveren via de websites.

    Veel plezier!

    Els

  • Mieke

    Hallo Els,

    Bedankt voor je tips, Parijs a la carte heb ik al regelmatig bekeken.

    Nog een vraag, welke tocht op eerste kerstdag per bus adviseer je ons, de hop on hop off of een andere.

    Je adviseerde ook de kaartjes voor musea van te voren te reserveren, in ons geval moeten dat twee kaartjes voor het Louvre voor tweede kerstdag zijn, mijn vraag kan ik die in Parijs alleen bij het Louvre zelf kopen waardoor dus kans op lange wachtrij is of is dat ook ergens anders mogelijk?

    Groeten, Mieke

  • Els

    Hallo Mieke,

    De hop-on-hop-off bussen zijn allemaal goed. De ritten verschillen wat (zie de rubriek Rondritten), en ook de prijzen. De Foxity bus is de goedkoopste.

    Voor het Louvre kun je kaartjes reserveren via de site van het Louvre, bij ticketsites als Fnac, Ticketweb en Ticketnet. Je moet de gereserveerde kaartjes afhalen in een van hun winkels. Die adressen krijg je na je reservering en je geeft aan waar je ze op wil halen, bijv. in de buurt van het Louvre of van je hotel. Je kunt de kaartjes dus niet zelf printen of afhalen bij het Louvre. Met de gereserveerde kaartjes hoef je niet in de rij te staan.

    Veel plezier!

    Els