Help ! We gaan naar Parijs!

  • Chrisje

    Hallo allemaal,

    We hebben een hotel geboekt in Parijs, op 10 minuten lopen van Gare du nord.

    We komen aan op een donderdag en gaan maandags weer naar huis.

    Op vrijdag zouden we eventueel naar disneyland willen, denk dat het dan rustiger is dan op zaterdag of zondag?

    Hoe kunnen we dit het beste aanpakken vanuit Parijs en wat zouden de trein kaartjes kosten?

    Ter info, we willen een carte visite aanschaffen voor zone 1-3, en een aparte aanvulling voor het stukje naar eurodisney, voor de rest hebben we genoeg aan de 3 zones.

    Ook schijnt het dat je met de carte visite 20% korting krijgt op de toegangskaarten, maar dan moet je ze zeker wel aan de poort afhalen? Dus niet van te voren bestellen?

    Mijn partner is hobbyfotograaf en we zoeken dus ook mooie gebouwen, maar ook de grote begraafplaats willen we aandoen.

    Verder wil ik melden dat we beiden geen Frans spreken, wel Engels, dus ik houd wat dat betreft mijn hart vast!

    Wie heeft tips om onze reis tot een onvergetelijke ervaring te maken?

    Bedankt alvast!

  • Chris

    Hoi Chrisje

    Vanuit Parijs kun je de RER A richting Disneyland nemen.

    Je kunt bijvoorbeeld instappen op Chatelet les Halles (vlakbij Centre Pompidou), bij Place Nation Charles of bij de Gaulle Etoile (bij de Arc de Triomph).

    Voor je partner, de hobbyfotograaf, zou ik eens kijken op www.parijsmijnstad.nl, daar staan een groot aantal foto's op van oude gebouwen.

    Ook staan daar een aantal mooie en duidelijke wandelingen op en heel veel info over de stad Parijs.

    War de taal betreft is er de laatste jaren veel veranderd. Je kunt met Engels goed uit de voeten in Parijs.

    Veel plezier in Parijs.

  • Yvon3

    Kijk zeker op de site van Chris,daar staat veel op waar je wat mee kan!

    En www.parijsonline.nl is ook een hele mooie,duidelijk site!

    En ook ik heb de ervaring dat je er met Engels tegenwoordig goed uit de voeten kan,ik spreek ook geen hele zinnen frans,dus dat is prettig.

    Père Lachaise kan ik je zeker aanraden,dat is prachtig,en boven heb je ook nog een mooi uitzicht.

    Als je bang bent om je op zondag te vervelen,in Marais,de Joodse wijk is alles open en bij Place de La Basille is er dan een gezellige markt.

    Veel plezier in Parijs hoor!

  • Els

    Hallo Chrisje,

    Op vrijdag naar Disneyland is zeker minder druk dan in het weekend. Met de RER-A duurt de rit ongeveer 40 minuten en een kaartje kost 7,30 euro p.p. enkele reis. Voor 2 personen heen en terug is dat dus 29,20 euro. Kijk voor vervoer in en buiten Parijs op Parijs à la carte, daar vind je ook informatie over kaartjes en kortingkaarten.

    Op de Paris Visite krijg je inderdaad korting bij sommige attracties. Dat staat in het foldertje dat je erbij krijgt als je de kaart koopt. Een Paris Visite voor 3 dagen en 1-3 zones kost 23,40 p.p., voor 5 dagen 47,25 euro. Een carnet (10 gewone kaartjes) kost 13,30 euro en is daarom veel goedkoper. Daar kun je dus 5 ritten per persoon per dag mee maken. Bovendien moet je de Paris Visite op 3 of 5 dagen achter elkaar gebruiken, wat voor jullie misschien minder goed uitkomt.

    Parijs is een fotografenparadijs. Ga gewoon door de stad lopen, dan kun je niet ophouden met fotograferen!

    Mocht je nog meer informatie willen, kijk dan eens op Parijs voor beginners. Daar staat informatie speciaal voor wie voor het eerst in Parijs is.

    Veel plezier!

  • Jacob

    Een carnet is een uitkomst en voordelig zolang je onder de grond blijft kan je van de ene metro in de andere stappen je heb 1.5 uur!!!

    Ben pas terug en spreek ook geen frans maar met engels kan je heel goed uit de voeten tegenwoordig.

    De begraafplaats is iets aparts en zeker de moeite waard, en je kan tussendoor even eruit en iets gaan eten en drinken. Metro lijn 2 stopt er voor de “deur”

  • Perraudin

    Chrisje

    Mooie website ter voorbereiding van de begraafplaatsen is Grave Y Art

    http://www.meijsen.net/