Hoe te gaan met fiets van Gare du Nord naar Sud?

  • Sascha

    Goedendag allemaal,

    Mijn man wil langs de kust van Frankrijk gaan fietsen vanaf Nantes naar Bordeaux Hij gaat met de trein vanaf Amsterdam via Parijs naar Nantes en moet in Parijs van Gare du Nord naar Gare du Sud met de fiets incl. uiteraard bagage. Met de fiets in de metro zal waarschijnlijk niet kunnen. Weet iemand hier een oplossing voor? Of misschien niet over Parijs gaan?

    Alvast dank!

    Groet,

    Sascha

  • Chris

    Hoi Sacha,

    Volgens mag je, met uitzondering van lijn 1, de fiets niet meenemen in de metro.

    Je bent op bepaalde tijden (niet in de spitsuren) wel welkom met de fiets in de RER, maar die brengt je weer niet naar de juiste bestemming.

    Ik moet je het helaas dus de oplossing schuldig blijven wat betreft het vervoer van de fiets, maar Gare du Sud wordt toch al jaren niet meer gebruikt?

    Ik denk dat je naar Gare du Montparnasse moet, om vanaf daar verder te gaan met de trein naar Nantes.

    Houd rekening dat je bij Montparnasse een behoorlijke wandeling hebt van de metro naar de trein.

    Succes.

  • Cassandra

    Hoi Chris,

    Ben je al met de fiets van gare du nord naar gare du Lyon gegaan? Ik moet binnenkort dit traject ook afleggen en zit met dezelfde vraag.

    Alvast bedankt,

  • Chris

    Hoi Cassandra,

    niet ik maar Sascha was de vraagsteller.

    Maar van Gare du Nord naar Gare du Lyon is best te doen hoor, redelijk ‘rechtuit rechtaan’.

    Het is 4,5 km en hier een link naar de route

    En let op, de politie is redelijk streng tegen fietsers. M.a.w. waar je niet in mag rijden, ook niet doen.

    Veel plezier en succes