Welkom!!!

  • Nikita

    Wonen in Parijs!!!! Mijn droom…..

    Oud & Nieuw in Parijs vind ik ook errug leuk.

    We zijn de afgelopen 2 jaar geweest, maar manlief wil dit jaar thuisblijven….. balen!!

    Wij gaan niet uit eten, maar zijn 1 jaar bij de Eiffeltoren geweest en afgelopen jaar Place de la Concorde en Champs Elysees.

    Zooooow leuk!!

    Iedereen die : Bonne Annee!!! tegen je roept en je soms zelfs om je nek vliegt!

    En iedereen loopt met drank dus neem plastic bekertjes mee en je drinkt zo mee.

    Heeeeel veel plezier dit jaar, ik ga nu vast over volgend jaar beginnen….

    Nikita

  • gert

    ja in parijs is het allemaal veel gezelliger, hier in nederland is het een afgezaagde boel, altijd hetzelfde…..wie zou er nou niet willen wonen in parijs?

  • Pierre le Francois

    al het goede van Parijs voor je nieuwe forum !!! veel succes

    Pierre le Francois

    tip 1: de rommelmarkt van Vanves, einde van bus 95, elke zaterdag

    veel antiek en soms nog betaalbaar

  • Frans

    Ook ik wil even laten weten dat ik het geweldig vind dat het Parijsforum weer bestaat. Nikita, veel succes toegewenst. Als liefhebber van Parijs bezoek ik regelmatig het forum om nieuwe ideeën op te doen of te kijken welke vragen er zoal worden gesteld.

    Alvast een tip: Om vanuit Nederland de sfeer van Parijs te proeven, kun je op zaterdagmiddag van 14.50 tot 15.20 kijken naar het programma SODA (Soluble

    Dans L'Air) op TV5. In de nacht van zaterdag op zondag wordt het herhaald (zie teletekst TV5). Er worden interviews uitgezonden met mensen uit de actualiteit, hiervoor moet je de Franse taal goed beheersen, maar tussendoor zijn er ook opnamen van verschillende wijken in Parijs.

  • Marthe

    Bonjour a tous!

    Gezellig dat jullie er allemaal weer zijn. Nikita veel succes!

    Groetjes uit Parijs,

    Marthe

  • Rene Smit

    Zo dat gaat snel.. Net in de lucht en alweer talloze berichtjes

    Nikita, succes en Danielle bedankt voor de de afgelopen jaren!

  • Rene Smit

    He, is SODA weer begonnen? Ze zijn wel slim trouwens, ze laten beelden zien van Parijs net een uur voor zonsondergang. Tijdens dat gouden uurtje is de stad (alle steden trouwens) op haar mooist. Het kan nl. ook héél erg grauw zijn in Parijs. Maar zo erg als in Londen… jamais!

  • Vanessa

    Hoera!

    Ben blij dat “we” weer online zijn!

    Nikita, heel veel succes en geweldig dat je dit initiatief hebt genomen! Je maakt er ongetwijfeld veel mensen blij mee!

    Liefs,

    Vanessa

  • Sandra

    Hallo allemaal, misschien moet ik met deze vraag op een prikbord voor hotels in Parijs zijn, maar die kon ik niet vinden.

    Ik twijfel tussen 2 hotels, wie geeft mij de doorslag?

    1. Saint James & Albany

    2. Les Jardins du Marais

    Welke heeft bijvoorbeeld in de directe omgeving restaurantjes?

    Alvast bedankt voor alle tips !!

    Groetjes,

    Sandra

  • Vanessa

    Hoi Sandra,

    Moeilijke keuze, moeilijke keuze…

    Ik ben in het St. James & Albany geweest en staat bekend als een heel goed en een redelijk chique hotel. De ligging is perfect, aan Rue de Rivoli, met de Tuileries als voortuin, en je zit heerlijk centraal. Absoluut een aanrader (al is ie wel wat aan de prijzige kant!)

    Le Marais vind ik zelf een van de leukste wijken van Parijs, gezellige kleine straatjes, drukte, etc. Het hotel zelf ken ik niet en ik weet ook niet in welke straat het gelegen is. Misschien dat iemand anders op het forum je daarover kan adviseren.

    Denk dat je met geen van beide opties verkeerd kan zitten, maar dat je het aan je persoonlijk voorkeur moet overlaten.

    Groetjes,

    Vanessa