Maartje
Ga vooral de 23ste en 24ste naar de Warenhuizen zoals La Fayette en Le Bon Marche. Maar ook op place Madeleine bij Fauchon en Hediard kijk je je ogen uit.
Voor het bijwonen van een avond of nachtdiensten. op onderstaande site kun je een mooi oevrzicht voor Parijs opvragen.
http://messesinfo.cef.fr/
De 25ste is (ben ik bang) werkelijk alles gesloten. Ik heb wat sites gecheckt van musea. Niets is open. Mocht iemand wel iets weten meldt het dan!!l. Ja… Eiffeltoren is wel open! Je kunt evt schaatsen op de 1e verdieping. Schaatsbaantje voor Hotel de Ville is dacht ik ook open op 1e kerstdag. Tweede kerstdag is in Fr geen issue, dus alles is dan gewoon weer open!
Als je ergens wilt eten op 1e kerstdag kun je natuurlijk altijd terecht in een toeristisch gedeelte zoals Quartier Latin rond Place St Michel. Wil je iets anders of een van de bekende Brasseries (Flo, Julien, Bofinger) dan moet je echt reserveren. Houdt er bovendien rekening mee dat de meeste restaurants dan voornamelijk alleen hun kerstmenu aanbieden.
Bon Voyage!
Perraudin
www.parijsonline.nl
n.b. Op parijsonline heb ik een pagina aangemaakt met allerlei kersttips. Misschien heb je daar nog wat aan.