opsporing verzocht: restaurant

• Maartje

Dag allemaal, even een gekke vraag voor de echte Parijs-kenners. Jaren geleden ging ik regelmatig naar een restaurant (ik denk in Quartier Latin), heel groot, heel goedkoop, waar ze de rekening gewoon op je (papieren) tafellaken berekenden. Heel populair ook bij groepen, en een beetje een industriële uitstraling. Volgens mij superbekend, maar ik kan echt niet op de naam komen, en hoop dat iemand deze cryptische beschrijving herkent!

Alvast bedankt,

Maartje

• Maartje

Um, sorry, weet niet hoe ik mijn vraag weer kan verwijderen, met een beetje verdersurfen ontdekte ik dat het Chartier was! Misschien kan ik nu van de mogelijkheid gebruik maken om te vragen of iemand nog een aanrader heeft voor ons, een plaats die je niet moet missen, waar je bijvoorbeeld Marokkaans of Algerijns kunt eten?

Weer bedankt!

• Vanessa

Chartier voldoet inderdaad aan je omschrijving, moest daar ook gelijk aan denken, maar gelukkig heb je al antwoord op die vraag. Zit echter niet in Quartier Latin, maar op 7, rue du Faubourg in het 9e arrondisement, metro Grands Boulevards.

Ik weet dat er een wat hipper Marokkaans restaurant zat bij Les Halles. Als je vanaf de kerk Saint Eustache recht door het park naar de andere kant loopt, zitten daar op een rijtje aan de rechterkant wat restaurants (op de hoek zit Brasserie Le Chien Qui Fume). In dat rijtje zat in ieder geval een Marokkaans restaurantje. Weet alleen niet of die er nog steeds is.

Anders kan je ook nog even de gouden gids van Frankrijk raadplegen.

www.pagesjaunes.fr om meerdere adresjes te verkrijgen.

Groetjes,

Vanessa

• Perraudin

Maartje

In de Moskee kun je aardig eten , maar ook 404 is een goed marokkaans restaurant. In de laatste parijsonline nieuwsbrief stonden alle adressen. Het was een special “Arabisch Parijs”

Als je je mailadres stuurt (via info@parijsonline.nl) dan stuur ik je de laatste nieuwsbrief. Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief heb je sowieso toegang tot alle oude nieuwsbrieven

Groet

Perraudin

www.parijsonline.nl

• Marthe

Rue Rodier, in het 9e arr. Het heet Wally le Saharien. Duur, maar een van de beste als het gaat om de Noord-Afrikaanse keuken. Wel reserveren!