Restaurants Louvre

• Yvonne

Hallo

We gaan dit weekend naar Parijs, en het reisgezelschap komt samen bij het Louvre om daar te gaan eten.

Zijn hier alleen dure of ook goedkope eetgelegenheden?

Voor het reizen per metro, kun je de kaartjes ook in het engels bestellen of een dagkaart kopen?

Alvast bedankt

groetjes yvonne

• Nikita

Hoi Yvonne,

In de buurt(en) rondom het Louvre zijn best betaalbare restaurants hoor.

Je kan namelijk ook de Seine overlopen en daar heb je ze ook, zit je meteen in een ander arrondissement en niet rond het wat duurdere Rivoli gebied.

Maar ook daar zijn betaalbare restaurants.

Kaartjes kun je bij elk metrostation kopen.

Naast de kassa staat een bord met verschillende soorten kaarten.

Een carnet (10 losse kaartjes), een Cart Mobilis (voor een dag) en diverse andere.

Ook de Paris Visit, die is meer voor toeristen en ook best veel duurder. Hier zitten wel enkele kortingskaarten in, maar uit ervaring weet ik dat je beter een carnet of Cart Mobilis kopen.

Vraag het terwijl je het frans probeert te laten klinken.

Als ze het dan echt niet begrijpen probeer je engels.

Als je doet alsof je hun taal wilt spreken zijn ze ineens een stuk aardiger.

Het is me ook wel eens overkomen dat ze geen Cart Mobilis of een Cart Orange (voor een week) wouden verkopen.

Dan zeggen ze dat het alleen voor de Parijzenaren is, maar dan loop je gewoon weg en probeer het op ander station.

Dat is gewoon onzin natuurlijk!

Heel veel plezier!!

Nikita

• Perraudin

Yvonne

In de Louvre Carroussel , dat is het winkelgedeelte van het Louvre ondergronds, is een aardige Foodcourt . Met chinees, Thais, Marokkaans, Italiaans etc.

Vlakbij de omgekeerde pyramide wordt het goed aangegeven. Roltrap op!

De naam ben ik echter kwijt

Met groepen is ie ideaal

Perraudin

parijsonline.nl

• Perraudin

ah.. weet het weer. Na wat gegoogle:

Universal resto

http://www.universal-resto.com/visite.htm

Voor een snelle hap is dit wel wat. Ik kom er ook wel met groepen

Bon Voyage

Perraudin

• hennie

hoi!

die eetgelegenheid in louvre is echt waardeloos! allemaal opgewarmt, je kiest wat je wil, ze scheppen het op een bord en doen het in de magnetron. de laatste keer hadden we nasi, van buiten heet, van binnen nog koud. beslist een afrader. loop even door naar het gebied rond les halles, hier zitten super restaurants, ook niet te duur maar wel goed bereid eten. of steek de seine over en zoek in st.michel een leuke eettent, ze zitten daar zowat naastelkaar, perfecte restaurants met heerlijke maaltijden!!

veel gastronomies plezier!

• Steluta

ok

• Steluta

ok