welke wijk gezellig?

• Mo

Hallo, wij (2 vriendinnen) willen in september naar parijs met de thalys. We zijn nog opzoek naar een hotel (ong 300-350 euro voor 3 nachten) in een gezellige wijk waar s,avonds in de buurt van het hotel ook wat te doen is .(winkeltjes/restaurants en terrasjes..) we doen ieder jaar een stedentrip en zijn er inmiddels achter dat we het niet prettig vinden om s,avonds laat nog met de metro te gaan vandaar. Overdag willen we dus van alles ondernemen en s,avonds op loopafstand van het hotel. Quarter Latin schijnt zo'n wijk te zijn maar daar vinden we geen hotels in onze prjsklasse. Hier iemand tips?

alvast bedankt! groet,Mo

• Vonne 4

In de buurt van Republieque zijn gezellige terrasjes en winkels die nog laat open zijn,en je kan ook nog even wandelen langs Canal st Martin. Rond Bastille is ook gezellig, hotels genoeg te vinden daar.Succes !

• Marthe

Of op Montmartre, of Grand Boulevards.

• Mo

Ik begrijp dus dat het niet zoveel uitmaakt waar je zit met je hotel? In Lissabon waar we waren was rondom het hotel nl nogal een wazige buurt dus moesten we echt steeds met de metro naar een “leuke wijk” en weer door die buurt terug naar hotel. en sávonds laat in die metrostations..bbrrrr..

Verder iemand nog een tip wb een 2 sterrenhotel?

groet,Mo

ps. fijne jaarwisseling allemaal!

• Vonne 4

Inderdaad,het is in Parijs overal gezellig en de Metro vind ik ook wel te doen sávonds,heb eens in Villette gezeten en zijn om half 11 naar het hotel gegaan,ging prima,goed op je spullen letten.Een leuk hotel in een zijstraat van Republique,Hotel Paris France,Rue de Turbigo 72,eenvoudig maar goed,heel vriendelijk personeel en je kan vandaar uit alle kanten op.Je kan het(en andere leuke hotels)opzoeken op www.VakantieReisWijzer.nl,daar staan reacties op veel hotels,succes hoor!Yvonne

• Mo

Bedankt voor je tips!

Ik zal eens bij dit hotel kijken. Mag ik ook vragen of het handiger is een los hotel en thalys te boeken of gewoon via reisburo? Zijn afgelopen jaren in Barcelona Lissabon en Rome geweest en de laatste 2 los via internet geboekt. Heb nu wat reisgidsen gehaald maar volgens mij is zelf boeken naar Parijs niet goedkoper?

groetjes,Mo

• Vonne 4

Ik zoek het eerst zelf uit en laat het dan regelen door D-reizen,ik durf het niet zo goed zelf,ben bang dat ik het fout doe,zo heb ik wel Barcelona,Rome en Praag geregeld,de afgelopen jaren,zeer tot tevredenheid van mijn medereizigers.Ga het eerstdaags zelf proberen,vooral Parijs moet lukken omdat ik daar ondertussen 8 keer geweest ben,en daar toch wel regelmatig heen wil blijven gaan.

• Simone

Ik boek altijd los en dat is altijd heel goed te doen. Ik moet wel zeggen dat ik hotels tot nu toe altijd geboekt heb via weekendjeweg, oad, D-Reizen etc. De Thalysticket boek ik via internet en altijd 3 maanden van tevoren (dan kost de ticket nl. 69 Euro), binnen 2 dagen ligt het ticket in de bus, uitprinten kan ook (ik zie geregeld mensen in de trein die dat gedaan hebben).

Maar……… ik boek altijd los omdat ik maar 1 Thalysticket nodig heb (mijn vriend woont namelijk net buiten Parijs) en de pakketreizen via organisaties gaan altijd uit van 2 personen. Ik vind het een sport om zo goedkoop mogelijk te gaan en dat lukt me meestal dan ook wel. Ik denk dat je bij leuke aanbiedingen via reisorganisaties goedkoper uit bent dan los boeken (op basis van 2 personen dan), maak je geen gebruik van aanbiedingen dan kun je gerust je hotel en treinticket los van elkaar en via internet boeken (ik heb het al 13x gedaan en het is altijd goed gegaan ;-))

• Mo

Hallo Simone,

Ik heb idd ook gekeken wat een los thalysticket kost maar kon nog niet boeken voor september daarom keek ik naar maart( 3maanden) en kom dan uit op 110 euro retour?? Hebben gisteravond even bij reisorganisaties gekeken en kom dan voor treinticket, 4 dagen parijs(3 nachten) bij elkaar toch op zo,n 500 euro voor twee personen..

Nu lijkt nu al boeken voor september vroeg maar onze ervaring is dat er naar mate je september tegemoetgaat de goedkopere hotels niet meer beschikbaar zijn.

groet,Mo

• Simone

Hoi Mo,

Die 110 kan kloppen, dan zijn de smileystickets al weg (of je moet een ander tijdstip/andere dag uitzoeken?). Via een reisorganisatie gaat het trouwens hetzelfde, zie de kleine lettertjes voor eventuele toeslagen op de treinticket, als het smileysticket al weg is betaal je bij.

Ik kom meestal uit op 60-70 Euro per kamer per nacht voor een hotel, dus ja, die 500 Euro kan dan wel kloppen, maar voor 400 Euro zou het ook moeten lukken. Het goedkoopste hotel ooit, was een hotel in Levallois-Peret, 25 Euro p.k.p.n. maar ja, dat is niet in het centrum noch in een gezellige wijk. Mijn ervaring heeft geleerd dat je niet al te hoge verwachtingen van de hotels moet hebben dus ik kijk echt alleen naar de prijs en die ligt dan meestal rond die 60-70 Euro.

De wijk? Maakt niet zoveel uit, met de metro is het ook s'avonds heel goed te doen hoor :-).