welke wijk gezellig?

• henry

mo,

zelf ga ik bijna altijd als ik in parijs ben naar het ibis hotel bercy village, dit ligt aan de achterkant van het cour st.emillion, wat een heel gezellig pleintje/straatje is waar veel terrasjes winkeltjes en restaurantjes zijn die rond het middaguur vollopen en tot middernacht geopend zijn. voor dit hotel betaal je in 2007, 79 euro per kamer per nacht.(weekend) het is ook een heel veilige buurt. als je hier je tarief van de thalys bijtelt weet je wat je kwijt bent. ga naar de site van www.accor.com en je hebt keus uit een hele reeks hotels, die jezelf direct boekt.

Aan het cour st. emilion ligt ook een metrostation (lijn 14) wat de laatste nieuwe lijn van parijs is. de treinstellen zijn de modernste die de metro in gebruik heeft (veel ruimte en veel licht) ook het station cour st.emillion is een modern station met veel licht.

succes!

• Mo

Henry, bedankt voor je tips!

Heb op internet hotel du square d'anvers gevonden en dat lijkt mij ook wel wat. Het is een 2+ sterren hotel en dan kom ik voor 3 nachten incl ontbijt en de thalys uit op 479,00 euro met z'n tweeen.Daar komt dan nog wel een annuleringsverzekering bij. Maar ik denk dat ik met los hotel en terinreis boeken niet goedkoper uitkom. De thalys is al 110 euro per persoon..

Het hotel ligt in Montmartre volgens mij wel gezellige wijk?

groet,Mo

• henry

mo,

montmartre is een heel gezellige wijk zeker als je in oktober gaat (andere maanden ook wel hoor) afgelopen oktober zijn we daar nog geweest zijn we naar de wijnfeesten geweest in montmartre. heel gezellig. ik was blij dat we deze keer een hotel op place de clichy geboekt hadden hoefde ik 's avonds de berg maar af te rollen om bij mijn hotel uit te komen!!

maar misschien kun je de thalys wel via belgie boeken schijnt een stuk goedkoper te zijn, moet je wel in antwerpen of brussel opstappen maar als je b.v. in bezit bent van een ov jaarkaart of andere kortingskaart van ns wordt het natuurlijk wel interessant. er zijn vast andere forumbezoekers die via belgie boeken en precies weten hoe dat werkt. ik kan er beter een nieuw onderwerp van maken, want anders komt alles door elkaar te staan.

groetjes H.

• Simone

ja, dat zou je kunnen doen maar de reis is al lang genoeg, rechtstreeks met Thalys naar Parijs i.p.v. met de Beneluxtrein naar Brussel of Antwerpen. Denk dat je vanaf Brussel meer kans maakt, tussen Brussel en Parijs rijden meer treinen dan tussen Antwerpen en Parijs.

Lijn 14 is apart :-), metro's zonder bestuurders erin en dubbele deuren.

Ik ga juist nooit naar een hotel rond Montmartre, maar ik kan me voorstellen dat mensen het heerlijk vinden om middenin de reuring te zitten. Maar met de metro kom je overal, in welke wijk je ook zit en zelf s'avonds vind ik het niet eng of zo. Ik vond Hotel Lyon Bercy vlakbij Gare de Lyon wel een aanrader, niet duur, netjes en schoon (wat je lang niet van alle hotels kunt zeggen) en de ligging is ook ok. Zie ook mijn web-log over hotels

http://simones.web-log.nl/simones/2006/05/hotels_in_parij.html

• Vanessa

Ik heb zelf altijd in het 2e arrondisement gewoond en vind dat persoonlijk samen met Le Marais de leukste wijken van Parijs. Heerlijk centraal met allemaal leuke terrasjes en winkeltjes.

Ik ga in maart voor de eerste keer in een hotelletje slapen in Parijs en heb mijn oog laten vallen op Hotel Tiquetonne. Zit in Rue Tiquetonne, een zijstraat van de leukste straat van Parijs: Rue Montorgueil (ik ben niet helemaal objectief, heb daar namelijk 1,5 jaar gewoond, maar is in de stijl van Rue Mouffetard).

Nog leuker is de prijs. Je betaalt voor een 2-persoonskamer namelijk 50 euro per nacht. En dat voor zo'n centraal gelegen hotel is natuurlijk geen geld.

Hoop dat het een aanrader is, maar volgens de recensies op www.tripadvisor.com krijg je meer dan waar voor je geld.

Ik zal na afloop laten weten of het is bevallen!

• Simone

mee eens, fijne sfeer bij Rue Montorgeuil dus ik ben erg benieuwd naar je ervaring met dit hotel!

• Steluta

ok