Afstand

• José

Hallo Allemaal,

Ik ga 19 januari voor het eerst naar parijs! Heb er super veel zin in.

Ik heb wel een paar vraagjes en ik hoop dat een van jullie ze kan beantwoorden.

Spreken ze echt alleen maar frans of willen ze ook wel engels horen? Ik spreek namelijk geen frans al ga ik het wel proberen natuurlijk.

De vriend waar ik mee ga komt vanuit zuid frankrijk en komt aan op Gard du Montpernasse, hoe ver is dat van Gard du Nord?

We willen een apartement huren in de wijk latin quater, marias of 3de arondissement. Welke is het leukste?

Alvast bedankt voor het beantwoorden! Groetjes José

• merikke

Hoi Jose,

Ze spreken inderdaad voornamelijk frans, maar ook wel engels, zeker in de hotels en meeste restaurants. Tenzij je een heel klein superfrans, romantisch, achterafgelegen plekje treft waar een oudere dame werkt die inderdaad alleen frans spreekt. Het schellt vaak al als je probeert frans te spreken. En met handen en voeten kom je een heel eind. Parijs is zo'n wereldse stad met veel toeristen en nationaliteiten dat ik denk dat je geemn grote problemen tegen zult komen.

Voor appartementen zou je even in de archieven van dit forum moeten kijken, recent heeft iemand er nog een hele lijst opgezet. Wat ook heel leuk is, is een b&b in Parijs. Ik heb een adresje waar ik altijd heen ga. Een oudere dame, keurig, veilig en leuke kamer. Ze spreekt alleen frans, maar is erg bereid om je te helpne. Het ligt niet in het centrum, maar heel goed bereikbaar. Mocht je hierin interesse hebben, mail mij dan even, dan geef ik je de gegevens. Ze heeft niet zo veel gasten, maar het is altijd erg gezellig, ontbijt met zelfgemaakte jam bv.

Heel veel plezier in ieder geval, ik hoop zelf begin zomer weer te gaan.

Groetjes Merikke (mijn e-mail anders geschreven!)

• Perraudin

Jose

Ik had in oktober een leuk appartement vlak achter het Pantheon. Superplek dus! Vlakbij de Mouffetard ;-) Gehuurd via all appartments. Meer een studio maar wel met douche, kitchenette en hoogslaper (ook uitschuifbank). Was 70 euro p/n . Frans/ Portugese eigenaar (musicus) was aardig

http://www.all-paris-apartments.com/en/details.php?lang=en&productId=1366

Perraudin

parijsonline.nl

• José

Bedankt voor de site! Helaas was het apartement al verhuurd. Ga het zeker onthouden.

Mag ik vragen hoe jij betaald hebt, want dat begreep ik niet helemaal.

Bedankt.

Groetjes José

• Perraudin

Jose

Ik heb een aanbetaling gedaan bij all appartments (hun deel) Vervolgens een tweede deel aan de eigenaar zelf aanbetaald ( via paypal) en de rest heb ik contant betaald.

Met de Nederlandse mensen van onderstaand appartement heb ik ook contact gehad. Was helaas verhuurd voor de periode dat ik er in wilde, maar misschien heb jij meer geluk. Ligt in dezelfde buurt en leek mij ook erg aantrekkelijk.

http://www.bonjour.nl/huis/studiohartjeparijs

Perraudin

parijsonline.nl