thalys boeken in belgie

• henry

hoi allemaal,

ongeveer 4x per jaar gaan wij een weekendje naar parijs, en altijd per auto.

eenmaal per jaar nemen wij een stel mee ( ik zit t/m 2008 volgeboekt) zodat wij dus minstens drie maal per jaar met z'n tweeen op en neer naar parijs rijden.

we zijn altijd vrijdags rond het middaguur in parijs en rijden zondags tussen 18.00 uur en 19.00 uur weer naar huis.

nu wil ik dit jaar eens proberen om met de trein (thalys?) te gaan, en dan in belgie te boeken en op te stappen schijnt een stuk goedkoper te zijn, zeker als je in het bezit bent van een kortingskaart van ns, kun je tot roosendaal goedkoper reizen.

is er een belgische site voor informatie?

waar kan ik boeken?

wie heeft er informatie wat de beste manier is (en goedkoopste) om in parijs te raken via de belgische spoorwegen?

ik wil natuurlijk niet op vrijdagavond om 19.00 uur in parijs aankomen en op zondag rond het middaguur alweer vertrekken!

groet, H

• Vanessa

Hoi Henry,

Ik ging geregeld met mijn NS kortingskaart naar Brussel Zuid (=Bruxelles Midi) en nam vanaf daar de Thalys. Kon inderdaad aardig wat geld schelen. Vanuit Brussel vertrekt de Thalys namelijk vaker dan vanuit Nederland. Zodoende heb je een grotere kans op een van de discount-kaartjes, bijvoorbeeld het Smiley Tarief (3 maanden voor vertrek te boeken.)

Het kost wat meer moeite om het zo allemaal uit te pluizen, maar het kost je uiteindelijk minder geld. Je kan gewoon via 0900-9296 deze reis boeken. De tijden moet je zelf maar even uitzoeken, daar durf ik niks over te zeggen.

Groetjes,

Vanessa

• Simone

of via internet, nog gemakkelijker, kan je zelf puzzelen en binnen 2 dagen ligt je ticket in de brievenbus of je print hem uit.

• kapitein Rob

Hm, ik heb even op internet zitten kijken en ik kan nu niet direct zien of het heel veel scheelt. Als je kijkt op www.tgv.com en je boekt ruim vantevoren dan zit je met gemak voor 100 euro retour in Parijs al je dat wilt. en dan hoef je ook niet over te stappen.

Het is wel even opletten geblazen, want als je een aanbieding aanklikt maar niet meteen reserveert, dan is hij vervolgens een kwartier niet meer zichtbaar. Er staat dan dat een andere persoon je voor was. Laat je hiet niet door misleiden, maar probeer het gewoon na een kwartier nog een keer! Ik heb me hierdoor een kaartje van 20 euro meer laten aansmeren.

Ik ga trouwens morgen naar Parijs en dat kostte me 133 euro, ook niet echt veel dus.

Oja, de verzendtijd via die site is ruim een week.

Veel plezier alvast!

• Simone

Dus hetzelfde als via de thalyssite en tickets in Nederland/ns internationaal, als je 3 maanden vantevoren bent (als dit ruim genoeg is) kun je zonder overstappen naar Parijs en dat voor 69 Euro. Een ander verhaal wordt het voor een ticket op het laatste moment, dan is het gezien de prijzen zeer zeker de moeite waard om wat te puzzelen, ns-kortingkaart in de Beneluxtrein te gebruiken en over te stappen in Brussel.

• henry

kapiteintje rob,

133 euro voor retourtje parijs vind ik toch wel veel als ik bedenk dat ik met de auto voor 150 euro op en neer rij naar parijs. (benzine en tol)

als ik met 4 personen naar parijs ga kun je natuurlijk altijd beter met de auto gaan, maar het gaat er mij maar om als we met z'n tween gaan. en ik moet dan 266 euro betalen dan wordt het verschil te groot.

gr. H

• Mo

lijkt mij ook veel hoor. Heb gistere geboekt, thalys en 4 dagen 2 sterren hotel bij de jong intravakanties noor 231 euro pp.

groet,Mo

• kapitein Rob

133 is inderdaad veel als je dat keer 2 moet doen. Ik moet er wel even bijzeggen dat ik eigenlijk voor 115 euro heen en terug had gekund, maar er was iets mis gegaan op de site :-S. Balen dus, maarja.

Ik heb nog wel even verder zitten kijken op die site, en ik zag dat je eind januari nog steeds heel goedkoop heen en weer kunt. Het kost maar 97 euro. Je hoeft dus niet per se maanden van tevoren te boeken.

• kapitein Rob

Mo: jullie zijn zeker met zijn 2en? Ik reis alleen en daarom ben ik per definitie duurder uit, helaas.

• henry

kapiteintje rob,

dat tarief van 97 euro is dat in het weekend? (vr heen zo terug) ik kan het namelijk niet vinden op die site