thalys boeken in belgie

• Mo

Rob ja dat klopt, wij zijn met z'n tweeen. Heb even voor je in de reisgids gekeken en als jij alleen zou gaan ( heb ik voor het gemak even naar hetzelfde hotel gekeken )dan betaal je: 224 euro voor 3 daagse treinreis met overnachting + ontbijt in tweesterrenhotel. Dat is dan vanuit Nederland. Ik had eerst gekeken wat los retour voor thalys kostte en dat is 110 euro. Voor het hotel betaal je dan dus 114 euro.Volgens mij is los boeken dus niet goedkoper?

groet,Mo

• henry

simone,

dat bedrag van 69 euro is alleen geldig vanaf de drie opstapstations in nederland volgens mij. het bedrag van een retourtje vanaf je woonadres naar deze stations komt daar natuurlijk nog bij?

dan is het voor degene die in het zuiden wonen wel logisch dat ze pas in antwerpen of brussel opstappen, omdat ze er dan korter over doen, maar dan zijn ze altijd meer kwijt dan 69 euro?

touwens als ik goed begrijp kan ik een ticket (smileys) voor b.v. eind april pas op het einde van deze maand boeken?

voor zover ik heb kunnen nagaan kost een smileys tarief vanuit brussel naar parijs retour 54 euro vanuit antwerpen 59 euro daarbij komt natuurlijk nog je retourtje nederland brussel/antwerpen bij.

overigens je hebt wel meer keuze volgens mij vanuit brussel.

marthe,

hoe reis jij op en neer vanuit parijs naar nederland?

• edwin

henry,

kijk eens op parijs.nl…ben zelf ook aan het zoeken, en als je in het noorden woont lijkt onderstaande een leuke actie

Bij treinreis:

-Treinretour van elk station in Nederland naar Parijs Gare du Nord 2de klasse (incl. zitplaatsreservering traject Amsterdam CS, Schiphol, Den Haag, Rotterdam CS en Brussel-Zuid naar Parijs met de Thalys)

• henry

edwin,

ik ken die site, maar dan ben je wel verplicht om bij hun ook een hotel erbij te boeken uit hun eigen aanbod.

mij gaat het alleen om de treinreis, een hotel regel ik zelf wel.

• Simone

Ik reis vanaf Amsterdam, maar als ik het bovenstaande lees komen er dus geen extra kosten voor de treinreis van elk ander station bij. Ja, klopt, je kunt een kaartje voor april deze maand boeken, precies 3 maanden voor je retourticket (bijv. je gaat van 24 tot 28 april, dan kun je 28 januari een ticket boeken).

Ik boek altijd eerst het ticket, het hotel is een stuk gemakkelijker, dat komt soms pas 3 weken ervoor. Succes!

• Vonne 4

Ik weet niet beter of de treinreis naar het Thalys-station van je keuze is gratis,heb dat al een aantal keren zo gedaan,stap dan in Amsterdam op.Weet niet of dat voor Nederland-België ook zo is!

• Vanessa

Vonne,

bedoel je dat jij je Thalysticket ook in de gewone trein gebruikt als treinkaartje? Dat heb ik namelijk nog nooit gehoord! Nog nooit problemen gehad met de conducteur?

Gr,

Vanessa

• Vonne 4

Er wordt me altijd bij het reisbureau verteld dat de treinreis inbegerepen is,misschien is dat alleen voor redelijk dichtbij,ik woon in Almere,zit dus binnen 3 kwartier op Amsterdam-centraal.Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

• Simone

Als je via NS-internationaal boekt dan zit daar niet de treinreis “van elk station in Nederland” bij.

Bij pakketreizen staat het vaak op je voucher/ticket “van elk station in Nederland”. Ik heb ook wel eens een treinticket voor Osnabruck geboekt, daar stond het expliciet op vermeld dat het ticket geldig was op alle trajecten/vanaf alle stations in Nederland.

Op de Thalysticket, geboekt via internet (Thalyssite = via NS-Internationaal) staat dit niet.

• kapitein Rob

Mo, 224 is inderdaad minder dan ik heb betaald. Maar ik had wel een 4-sterrenhotel waar ik achteraf heel blij mee was.

Het was trouwens heerlijk in Parijs, wat een superstad! Heb heel veel gezien, maar natuurlijk lang nog niet alles. Daarom ga ik terug zodra ik de mogelijkheid heb! En dan boek ik de trein iets eerder, zodat ik voor 80 euro heen en terug ben.

Waarschijnlijk boek ik volgende keer toch weer los, omdat ik dan meer keus heb wat accomodatie betreft.

groetjes,

Rob