Apartementen en metro pas

• José

Ik ben nog op zoek naar een leuk en betaalbaar apartement voor 4 nachten in het 5de of 6de arondisement.

Wie heeft er goede ervaringen met een apartement in die buurt niet te ver van een metro station.

Volgende vraag is of iemand weet hoeveel een metro pas kost voor 3 of 4 dagen.

Alvast bedankt!

Groetjes

• Danielle

hoi, ik heb geen ervaringen met appartement dus kan je niks vertellen helaas. Een metropas kost voor 3 dagen zo'n 20 euro en voor 4/5 dagen zo'n 30 euro. hangt ervan af hoeveel je wilt reizen per metro. zelf neem ik meestal een carnet (set van 10 kaartjes), voordeliger en kom je ver mee… zie ook www.ratp.fr succes!

• José

Ik zag op mijn kaart van het metronetwerk dat ik alleen binnen zone 1 zal gaan reizen, dus dan denk ik dat ik die kaart doe van 30 euro. Had op meer gerekend.

Bedankt voor je reactie! Groetjes

• Nikita

Je kunt een Carte Orange krijgen 1-2 zones voor €15.20.

Deze is geldig van maandag t/m zondag.

Deze kun je in heel Parijs gebruiken (binnen peripherique zeg maar) en ook naar La Defense.

Voor metro en bus.

Zelf huur ik altijd een appartement van Paris Adres,

http://www.parisaddress.com/

en heb hier Erg goede ervaringen mee.

Vul in wanneer je wil gaan, met hoeveel personen en je krijgt een lijst met beschikbare appartementen en er zijn er meestal wel wat in de ‘area Quartier Latin en Saint Germain des Pres’.

Heel veel plezier !!

Nikita

• Nikita

Owja, voor de Carte Orange wel even een pasfoto meenemen

• José

We gaan volgende week vrijdag weg en ik vertrek maandag om 18.00 uur weer. Is dan zo'n carte orange dan het handigste?

Had een reservering gemaakt bij Lodgis en deze hebben terug gereageerd. Wel een heel contract tekenen. Vind ik toch lastig, is alles dan gedekt qua verzekeringen in Nederland of moet je dan inderdaad nog een verzekering afsluiten omdat je misschien schade daar kunt krijgen. Heb jij hier ervaring mee?

Hotel is wat dat betreft toch simpeler denk ik.

Groetjes

• Mo

kaart voor 5 dagen kost 28 euro..( 3 dagen 19 euro) Heb nl net reisje geboekt incl zo'n kaart.

Veel plezier

• Nikita

Kijk hier eens naar,

http://www.parisaddress.com/paris-apartment-rental/qs.php?ref=FRSA5

Quartier Latin.

Of

http://www.parisaddress.com/paris-apartment-rental/qs.php?ref=SALO40

OP het Ile Saint Louis!!!

precies waar jij wil.

Verder via hen meerdere locaties beschikbaar in de periode dat jij wil gaan.

Ik neem aan dat je met 2 personen gaat, daarop heb ik gezocht.

Van €90.00 tot ongeveer €285.00 per nacht per appartement.

Ik maak zelf altijd 10% over via internetbankieren en betaal de rest als ik in het appartement ben.

Daar staat dan Xavier (die keren tenminste) te wachten met de sleutel en legt alles uit als er vragen zijn.

Nooit problemen gehad en voor eventuele dingen kun je je volgens mij niet echt verzekeren.

Op de site van Paris Adress zie je foto's en je moet het net een beetje kleiner verwachten dan je op de foto's ziet, maar alles wat ze beloven maken ze waar.

Heel veel plezier!!

Nikita

• Nikita

Over de metrokaart.

Je zou zelf even uit moeten vinden of je vaak met de metro, bus of RER gaat.

Zelfs dan kan een Carte Orange nog voordeliger zijn.

Voor maandag kun je dan een carnet kopen of 1 of 2 losse kaartjes.

Misschien als je maar 1 dag veel met het openbaar vervoer gaat kun je beter een dagkaart kopen en voor de andere dagen een Carnet.

Nikita

• Nikita

Klopt inderdaad Mo, maar dat is een kaart voor toeristen.

Er zitten enkele kortingsbonnen bij, maar daar heb je weinig aan (persoonlijk dan).

Een Carte Orange is voor de ‘Parisiennes’ en wordt dus ook niet actief verkocht in het buitenland.

Zelfs als je aan het loket een CO wil kopen willen ze je nog een Paris Visit aansmeren!

Heb ik al een paar keer meegemaakt, maar dan ga ik gewoon naar een Tabac of een ander station en koop ik er daar 1.

Greetzzz Nikita