gratis parkeren

  • Peter

    Vorig jaar waren we in Parijs en hadden via dit forum een locatie gevonden voor gratis parkeren, maar ik kan het nergens terug vinden (oude berichten zijn verwijderd…). Zowel de naam van dat ‘kasteel’ als van het naast gelegen metro station ben ik kwijt. Zelfs op de bewaarde plattegronden staat niets aangekruisd.

    Ik weet dat het ongeveer in de buurt was van port Vincennes was, maar het kan ook iets eerder of later zijn geweest.

    Wie weet wat ik bedoel?

    Alvast bedankt!!

    Peter

  • Marthe

    Chateau de Vincennes, is een heel groot parkeerterrein.

  • wilbert

    Op een ander forum vond ik deze tip. Ik was er afgelopen weekend en het was nog steeds gratis!!! Meteen naast de ring parijs en een Metro. Wij hadden er vrijdag geparkeerd en haalden de auto zondag op en het was zelfs helmaal gratis! Dit omdat je bij binnenkomst (zondag) 6 euro moet betalen. de tip:

    Dit schrijft Cees op het Parijsforum van parijsonline.nl

    (http://foxtrot.messageboard.nl/2856/viewtopic.php?t=32)

    Je komt in de richting van Parijs via de A1/E17, je volgt dan op het knooppunt de A3/E15 richting Bordeaux/Nantes/Bobigny/Paris-Est/Ctre Commercial Ral

    Volg dan na 18 km op het knooppunt Porte Bagnolet en houd de borden goed in de gaten!

    Volg dan na 1,3 km Pte de Montreuil.

    Neem de afslag Pte de Montreuil en ga bovenaan de afslag linksaf (rotonde 3/4) en bij het verlaten van de rontonde ga je weer links.

    Je rijdt nu parallel aan de Peripherique langs een groot wit gebouw waar o.a. een winkelcentrum in zit (met een Carrefour supermarkt) en een Ibis hotel.

    Ga nu rechtsaf naar beneden de parkeergarage in van dit complex (je ziet er een blauwbord met een P staan).

    Zet je auto direct op de verdieping waarin je komt rijden, dichtbij de uitgangen en goed toegankelijk. Je auto staat hier prima en je loopt via het winkelcentrum of de ingang van de garage het gebouw uit, loopt half om de rontonde (zelfde rontonde waar je omheen reed) heen richting de winkelstraten stadinwaarts en pakt daar de metro (lijn 9) op station Porte de Montreuil richting het centrum.

    Wanneer je op zondag gaat dan betaal je 6 euro voor een hele dag parkeren, rest van de week als het goed is gratis.

    Tot nu toe hebben we dus altijd gratuit geparkeerd in Parijs!

    Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

  • HvE

    Heel oud bericht, en een jaar of 5 geleden dankbaar gebruik van gemaakt. Werkte super. Op mijn zoektocht naar deze parkeergarage kwam ik het bericht gelukkig weer tegen. Maar helaas!! Niet meer gratis parkeren. Eerste 2,5u zijn gratis, daarna 3eu per u, en het lijkt alsof er geen max aan zit!! Zie Google maps, streetview (juli 2014, dus prijs klopt ttv deze posting nog wel) en dan inzoomen op de ingang van de parkeergarage.

    https://www.google.nl/maps/@48.855118,2.415201,3a,21.2y,124.84h,88.79t/data=!3m4!1e1!3m2!1szQh4mjWow5QS-sJ88SNTcg!2e0

    14 Avenue du Professeur André Lemierre

    75020 Paris, Frankrijk

    Av. du Professeur André Lemierre

    Iemand nog een mooi alternatief? (anders is de TGV nog goedkoper, terwijl ik gratis tank…)

  • Chris

    Tja, tijden veranderen zullen we maar zeggen.

    Niet gratis, maar wel één van de goedkoopste opties, zijn de parkeergarages van Puteaux, zie parijsmijnstad - Vervoer van en naar Parijs, onder de kop Parkeren in Parijs.

    De huidige tarieven (sept. 2014) zijn € 7,20 per 24 uur.

    Deze parkeergarages liggen wel aan de andere kant van de stad, maar met de metro ben je zo in de binnenstad.

    Veel plezier in Parijs.