Help, trein en wandelen...

• Z

Hoi allemaal,

Onverwachts ga ik hoogstwaarschijnlijk in het weekend van 22 april naar Parijs en heb twee vragen.

De eerste gaat over de treinreis (met de Thalys uiteraard). Als ik de reis via ns.nl of thalys.com wil boeken ligt de prijs rond de 180-200 euro (drie dagen, retour) maar er staan ook special jongerenaanbiedingen en een ‘smiley’ aanbieding op, enig idee hoe ik hier gebruik van kan maken? Als ik een reis incl. trein en hotel boek ligt de prijs ook rond de 200-250 euro (incl. hotelovernachtingen) dus de trein alleen moet goedkoper kunnen?

Is het gemnakkelijk om Parijs te bewandelen? (van Garde du Nord ongeveer). Ik wandel veel en graag, maar heb eerlijk gezegd geen benul van hoe veel km het bv van één kan van de stad naar de andere kant is.

Bij voorbaat hartelijk dank!

• Nikita

Bonjour!

De smileys tarieven zijn goedkopere tarieven voor de Thalys, vanaf 3 maanden voor vertrek te boeken.

Deze zijn altijd erg snel weg, dus het zou heel goed kunnen dat er geen goedkopere treinreizen meer zijn.

Lopen in Parijs is heel goed te doen.

Niet de hele stad door, maar als je naar een beginpunt aan het uiteinde van de stad gaat met de metro is het wel te doen om bijvoorbeeld naar je hotel terug te lopen of daar in de omgeving.

Veel plezier !!

Nikita

• Simone

je moet juist wandelen in Parijs! DE manier om de stad te verkennen (mits je niet in een paar dagen alles wilt zien, dan kun je beter de metro nemen).

Als de speciale tarieven nog zichtbaar zijn kun je ze het best meteen boeken (maar ik denk niet dat het op zo'n korte termijn nog mogelijk is om een Smileysticket te bemachtigen), soms is er nog een goedkoper ticket in Comfort 1 te krijgen (soms…….). Mocht je een leuke aanbieding trein/hotel tegen komen dan zou ik goed de kleine lettertjes lezen, er zit een kans in dat de prijs hoger uitvalt omdat ook deze organisatie geen goedkoop ticket meer kan leveren.

Ik sluit me aan bij Nikita: veel plezier!

• Vonne 4

Vanaf Gare Du Nord is het juist heel goed te doen om alle kanten uit te lopen,je zit lekker centraal,Montmartre is redelijk dichtbij ,anders inderdaad een ver punt met de Metro en dan terug lopen,heel verrassend,doe ik altijd.

• Perraudin

Bonjour Z

Ik sluit me bij Nikita en Simone aan. Parijs is een leuke stad om te lopen.Een paar mooie routes:

- Bijvoorbeeld eindeloos langs de Seine

- Langs het Canal St Martin vanaf Bastille . Dan kom je uit bij Parc de la Villette

- Over de Promenade Plantee vanaf de Bastille kun je ook zo'n beetje de stad uitlopen. Ditmaal oostwaarts

Perraudin

Parijsonline.nl

• Simone

Rondje Ile St. Louis, erg leuk als je houdt van prachtige gebouwen met bijzondere details.

• Perraudin

a.s maandag mag ik weer ..nee, moet ik weer! En we doen alle highlights weer; Eiffeltoren, Notre Dame, Place du Tertre, Sacre Coeur , Champs Elysees, Versailles + natuurlijk een dagje Disney ;-))))

• Simone

Hè wat vervelend Perraudin, zou bijna medelijden met je krijgen…. ;-), ik moet nog even wachten maar kan wel beginnen met het aftellen van de dagen, 17 mei is het mijn beurt!

• Perraudin

Een mooi vooruitzicht, hoop alleen niet dat jij ook alle standaard highlights moet afgaan met een groep in je kielzog .. alhoewel dat wel gezellig is ;-)) Heb jij nog speciale zaken op het programma?

• Simone

Haha klopt, wij zijn slechts met twee, al moet ik me die vrijdag alleen vermaken. Ik denk dat ik onder meer ga kijken hoe het met die tram is en uitstap bij Cité Universitaire om nog een stuk van de Aragoroute te vervolmaken :-).