goedkoopste manier van reizen

• Pauline

Ik wil in het weekend van 12 en 13 mei naar Parijs, naar een vriendin. Ik vertrek liefst vrijdag de 11e al en dan zondagavond/nacht terug, desnoods maandag. Wat is de goedkoopste manier om er te komen (behalve liftend ;-) )? Ik heb een auto tot mijn beschikking, maar die redt het niet tot Parijs vrees ik.

Ik zat te denken aan de trein. Nu woon ik vlak bij Den Bosch. Antwerpen is voor mij net zo lang rijden als Rotterdam en Amsterdam.

Wie heeft er tips of ideeën?

Liefs,

Pauline.

• Tal

Op zich is de trein wel een goedkope manier van reizen, mits je een voordelig tarief kunt boeken (Smilys) en ik ben bang dat dat op deze termijn niet mogelijk meer is.

Bij reizen met de auto moet je er altijd rekening mee houden dat je, naast je benzinekosten ook nog tol moet betalen.

Veel mensen vinden vliegen ideaal, maar ik vind de reistijd daarvan te lang.

Eerst naar Schiphol, op tijd aanwezig zijn, wachten op je baggage, van het vliegveld naar het centrum.

Voor mijn persoon is de trein het meest ideale, maar dan wel heel vroeg boeken!

Heel veel plezier in ieder geval!

• Nikita

Smileys is inderdaad niet meer te krijgen.

Eurolines zou ook nog een alternatief kunnen zijn, maar omdat het best kort dag is, is een retourtje ook €75.00 volgens mij.

Misschien kun je met korting reizen in Nederland en dan met een internationale trein naar Brussel.

Vanaf daar gaat er vaker een Thalys, dus dan misschien wel Smileystarief te krijgen.

Veel plezier!!

Nikita

• marcus

Je kunt ook overwegen om met Peter Langhout reizen mee te gaan, ik vertrek ook in mei samen met mijn vriendin, en ben 90 euro p.p kwijt incl. 2 dagen HOTEL + excursies.

Ook kun je die reis goed alleen boeken je bent dan 10 euro duurder uit.

En ze hebben opstapplaatsen door heel NL, zodat je niet ver hoeft te lopen :)

Marcus..

• Simone

op www.nederlanders.fr worden soms liften aangeboden voor weinig

• Lisa

Hoi Pauline,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ook ik wil van 11 t/m 14 mei naar Parijs. Heb ook een autootje, maar zie wel op tegen de rit. Ik heb gekeken naar vliegtickets, en die zitten allemaal rond ˆ170-180. Treinkaartjes vanaf A'dam ˆ150. Via hitchhikers.org heb ik iemand gevonden die vanaf R'dam door Parijs gaat en terug op de gewenste datum. Die persoon wil ˆ35 per rit. Moet je wel eerst naar R'dam reizen. Misschien krijgen we korting als we samen reageren?? O ja er is ook iemand die vanaf Veendaal vertrekt op de 11e. Ik ben benieuwd of je nog goede tips krijgt. Anders misschien een idee om samen te rijden? Laat maar weten!

Groeten, Lisa

• Pauline

Die lift uit Rotterdam had ik ook al gevonden. Maar hij wil vrijdag al te vroeg gaan en maandag pas terug, dan moet ik 2 dagen vrij nemen. Bovendien moet ik dan idd eerst in R'dam (of iig die kant op) komen, want een stukje om was teveel moeite. En als ik dan alles bij elkaar 70 euro moet betalen voor iets wat hem met een diesel misschien 50 euro kost. No tnx.

Ik heb nu geregeld dat er iemand mee kan rijden voor de gezelligheid. Je kan wel mee, maar ik ga nu direct naar de eindbestemming en da's nog een eindje van Parijs af. (ong 25 km) Ik rij vrijdag pas rond 4 uur weg en kom maandag terug, weet nog niet hoe laat. Ik rij vanaf Den Bosch ongeveer en moet iemand oppikken in Eindhoven.

Ik heb mn hotmail zichtbaar gemaakt, mocht je contact willen opnemen. :)

Pauline.

• Lisa

Hoi Pauline,

Fijn dat je wat gezelschap hebt geregeld. Ga je nu toch in die auto die je niet helemaal vertrouwt? Nou ja, met z'n tweeen voelt al een stuk fijner natuuurlijk! Ik heb inmiddels toch maar een ticket geboekt bij airfrance. Dat liften is voor mij ook best een heel gedoe, omdat ik ongeveer vanuit Groningen moet komen. Dit leek me dan toch het snelste/handigste. Ik hoop dat je veel plezier hebt bij je vriendin. Goede reis! Gr Lisa

Ps deed het maar op deze manier (zag geen e-mail adres…)