Vervoerkaarten

• Hilbert

Goedemorgen!

We gaan in mei met z'n 4-eren naar Parijs voor 4 dagen. Ik vroeg mij af waar ik meer informatie kan vinden over de openbaar vervoer mogelijkheden? Ik heb gelezen van een hop-on hop-off bus, of gaat de metro beter?

Wie kan mij vertellen waar ik een site kan vinden met prijzen, of wie weet heeft iemand er ervaringen mee.

hilbert

• Nikita

Hoi Hilbert,

De Hop-on Hop-off bus is heel leuk!

Wel beetje duur, €28 voor 2 dagen volgens mij.

Ik zou dan de limegroene aanbevelen. Daar gaat ook 1 route van naar Montmartre.

De rode bussen hebben 1 route, maar de limegroene dus meerdere.

Als het prachtig weer is is het een echte aanrader!

Verder kun je op de site van www.ratp.fr prijzen en tickets vinden.

Als je veel met het openbaar vervoer gaat zou je er over kunnen denken een Carte Orange te nemen.

€15.10 of €16.00 (wel pasfoto nodig) en die is geldig van maandag t/m zondag.

Anders een dagkaart per dag of een carnet (10 losse kaartjes).

Als je die Hop-on Hop-off bus neemt is denk ik een dagkaart makkelijker of een carnet.

Er is ook een Bato-bus. Een rondvaart met de boot waar je ook op verschillende plekken in en uit kan stappen.

Ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Persoonlijk vind ik een ‘gewone’ rondvaart leuker en dan lopen, met de bus of wat dan ook. Anders moet je elke keer wachten op de boot enzo.

Veel plezier!!

Nikita

• Perraudin

Gilbert

de Hop- on -off bus is vrij duur. 22 euro of meer voor 2 dagen

http://www.paris-opentour.com/

Perraudin

www.parijsonline.nl

• Sandra

Metro gaat super snel, daar win je veel tijd mee! Ik ben er 5 dagen geweest en met ons tweeën hebben we in totaal 2 carnets en 2 losse kaartjes gebruikt. Totaal kosten hiervan waren: +/- 25 euro.

Groetjes, Sandra