levallois perret - vervoer

• ankie

Hallo,

ik ga volgende week naar Parijs, van de 16de mei tot de 19de. Drie nachten en vier dagen dus, is het dan verstandig om toch zo'n weekkaart te nemen? ( carte orange ) Ben er nog nooit eerder geweest dus weet er niet veel vanaf..

En we zitten in de wijk Levallois Perret. Kent iemand deze wijk? Zoja wat weet je erover?

Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes Ankie

• Sandra

Ankie,

Hoi, op de site www.ratp.fr kun je de verschillende vormen van openbaar vervoerskaarten bekijken incl. de tarieven.

Wat betreft Levallois Perret, ik ken dit.

Ik woonde in de 17e wijk (rue de Tocqueville) en een brug over en dan kwam je in Levallois terecht.

Ik ging hier vaak boodschappen doen.

De metro is Levallois en je zit overal redelijk dicht bij.

Als je verder nog wat wilt weten, hoor ik het wel.

Groetjes,

• Sandra

Ankie,

Ik heb net nog even de tarieven voor je opgezocht.

Een carte orange voor 1 week is inderdaad goedkoper.

Let wel, deze kaart is geldig van maandag t/m zondag.

De 1e begindag is dus altijd maandag.

Een Paris Visitekaart is iets duurder maar met deze kaart kun je op elke dag beginnen wanneer je wilt.

Veel plezier.

Sandra.

• ankie

Hallo Sandra,

bedankt voor je reactie!

Wat ik alleen nog niet helemaal snap…..

De carte orange moet ik persee op maandag kopen? Omdat wij op woensdag aankomen, is dit dus niet geldig?

En deze zijn allemaal op de stations verkrijgbaar toch?

Heb je misschien nog een tip voor mij, want mijn vriend is in een van die dagen jarig als we daar zijn. Heb je een idee om daarvoor wat te doen?

Alvast bedankt weer!

Groetjes Ankie

• Sandra

Ankie,

De weekabonnement gaat in van maandag tot en met zondag.

Als je dus op woensdag aankomt, dan kun je 'm nog wel kopen maar is dan alleen geldig tot en met zondag.

Ga je b.v. pas op maandag naar huis, dan moet je weer een nieuw abonnement kopen.

Wat betreft tips, ik vind zelf Café La Jatte erg leuk om te eten.

Ligt midden in de Seine.

Let wel, het is niet goedkoop.

En ja, er is zoveel te doen in Parijs.

Ga ook eens een dag lekker rondwandelen zonder een reisgids.

Gewoon lekker slenteren en dan kom je vanzelf weer ergens terecht wat ook weer erg leuk is.

Als je nog meer wilt weten, kun je mij altijd prive mailen.

Succes,

Sandra.

• ankie

super bedankt weer!

Als me nog wat te binnen schiet, hoor je het wel!

Nu nog hopen op mooi weer volgende week!

• Simone

Zo'n carte orange voor 2 personen voor 4 dagen is zeer waarschijnlijk goedkoper dan carnets?

Ben ook in Levallois-Perret geweest (1x gokken, hotel Hermes? ;-)) en we hebben elke dag de metro heen en terug genomen. Vergeet trouwens niet even langs het stadhuis van Levallois te lopen.

Veel plezier alvast!

• Simone

P.S.

en als jullie mooi weer hebben dan heb ik het ook ;-)

• dik

als t mooi weer is gaan wij ook met hemelvaart. we willen onze fietsen weer meenemen, maar op de site http://www.velib.paris.fr/templates/index.html wordt gesproken over heel goedkoop fietsen huren in parijs. echter mijn frans is zo slecht dat vertalen me niet lukt. kan iemand me in het kort vertellen wat de mogelijkheden zijn van dit fiets huren want de reguliere fietsverhuur in parijs is erg duur, 10-15 euro per dag.

bedankt

dik

• Simone

Hoi Dik,

Voor zover mijn Frans het toelaat (ik heb de pagina met tarifs vluchtig gelezen) werkt het als een soort parkeerticket. Je koopt een dagkaart ad 1 Euro voor zo'n fiets, pakt ergens bij een station een fiets, als je de fiets binnen 30 minuten bij een (ander) station inlevert kost het je 1 Euro (de prijs van die dagkaart). Voor elke 30 minuten dat je de fiets langer hebt moet je bijbetalen, 1 Euro voor het 1e extra half uur, 2 Euro voor het 2e extra half uur, en daarna kost elk extra half uur 4 Euro….. Daarbij staat er in kleine lettertjes dat je een borg van 150 Euro moet afgeven.

Dan kan je net zo goed voor 10-15 Euro een fiets voor een dag huren?

Ik denk dat ik bij de eerste optie amper zou genieten van het fietsen maar continu op mijn horloge zou kijken ;-)