Vraag over wijk in Parijs --> 17e district

• Oneill17

Dames en heren Parijskenners,

Met veel genoegen heb ik dit prikbord al een heel eind teruggelezen.

Wij gaan volgende maand weer een paar dagen naar Parijs en ik ben nog op zoek naar een leuk en goed hotel. Ik heb een paar tips al gezien en ben ook de Vakantiereiswijzer aan het lezen.

Ik heb een hotel ‘gevonden’ in het 17e district, in de buurt van metrostation Pereire.

Weten jullie of dit een (relatief uiteraard) veilige wijk is? Dat wij na het avondeten nog terug zullen kunnen reizen naar het hotel?

In elke stad zijn gedeeltes/buurten/wijken waar je beter niet ('s avonds laat) moet komen, of die je moet zien te vermijden. Parijs heeft die gedeeltes ook neem ik aan, en dat weet ik liever vóór het boeken…

Hopelijk kunnen jullie mij van informatie voorzien!

Groet,

JW

• tjeerd

hoi ik kom vrij vaak in parijs, slaap ook wel in hotels rond de periferque en moet dan vaak savonds met de laatste metro terug naar het hotel. vanaf het metrostation is het dan vaak nog 5-10min lopen. district 17 is la defense, savonds is het daar volgens mij goed vertoeven. leuke hotels heb je daar genoeg, zelfs een hilton. persoonlijk boek ik altijd via accorhotels.com,maar er is keuze genoeg.

volgens mij is savonds pigalle en bois de boulogne een afrader, verder is het gewoon stomme pech als je wat overkomt.

veel plezier

• betty

volgens mij wel veilig, zie ook http://www.parijsonline.nl/arr17.htm

• Sandra

Hallo,

Ik wil hier nog even op reageren.

Het 17e arrondissement is zeker geen “La Defense”. Dit is een stuk verder en eigenlijk een banlieu van Parijs.

Ik zelf heb 5 jaar in Parijs gewoond in het 17e arrondissement (bij metro Villiers).

De wijk van metro Pereire is een veilige wijk, je moet dan ook wel in de wijk bij metro Pereire / Wagram / Villiers /Monceau zitten.

Je hebt ook nog een andere gedeelte in het 17e arrondissement en dit vind ik zelf wat minder.

Maar ja, wat is veilig, er kan uiteraard overal wat gebeuren.

Bij metro Villiers heb je ook allerlei leuke hotelletjes en dit is ook een leuke wijk.

Als je nog meer info wilt weten, moet je mij maar even mailen.

Groetjes,

Sandra.

• Oneill17

Dames en heer,

Hartelijk bedankt voor alle reacties, ze zijn zeer bruikbaar!

Ik weet wel dat je nooit volledige zekerheid hebt over de veiligheid en zo, op straat. Maar ik weet ook wel dat je bepaalde delen kunt vermijden en ik dacht (terecht!) dat de bezoekers hier ons daarbij wel zouden kunnen helpen! ;-)

@ Betty: bedankt voor de link, leuk om te lezen. Staat nu in de favorieten!

@ Sandra: bedankt voor het aanbod om te mailen!

Groet,

JW