Hop on hop off

• Martine

Mijn man en ik gaan aanstaande zondag voor het eerst naar Parijs. Het lijkt ons leuk om met zo'n hop on hop off bus mee te gaan maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet. Les Car Rouges, Open Tour etc. Wat is wijsheid? Die eerste heeft maar één route, die andere wel 5 geloof ik.

Daarnaast wil mijn man met wat hij noemt ‘een licht tour’ mee. Een rondrit maar dan als het donker is zodat je de verlichting goed kunt zien. Zoiets heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand suggesties??

• Sandra

Martine,

Je kunt het beste op de site van www.cityrama.fr kijken, daar staan een hoop excursies die er in Parijs te boeken zijn.

Wat betreft de l'open tour, dan zou ik de grand tour van 2 uur nemen, zeker als je voor het eerst in Parijs bent.

Met deze route kom je langs de gangbare bezienswaardigheden.

Als je op de site van cityrama kijkt, dan kun je helemaal linksboven allerlei excursie aanklikken, als je dan illuminations de Paris aanklikt (of paris by night) dan zie je daar de excursies met een bus of boot langs de verlichte bezienswaardigheden.

Let wel, het is nu natuurlijk langer licht.

Als je verder nog vragen hebt, kun je mij altijd mailen.

Groetjes,

Sandra.

• Perraudin

Martine

Voor overdag raad ik de batobus aan. Dat is een hop on hop off boot!

www.batobus.fr

Die vaart langs Eiffeltoren, Notre Dame, Louvre, Musee d' Orsay , Jardin des Plantes etc….

Voor 's avonds de Open Tour. Inderdaad bussen met de bovenverdieping open. Ze hebben lange en korte routes en uitleg bij de grote monumenten. Ik heb het onlangs als noodprogramma voor een groep moeten uitzoeken en die open tour leek mij het meest interessant

Perraudin

parijsonline.nl

• Sandra

Hoi Martine, Ik heb 2 weken geleden een lichttoer gedaan met “Paris Vision”. Zij verzorgen trouwens allerlei leuke ritjes en excursies. Hun kantoortje zit op de Rue de Rivoli, schuin tegenover het Louvre. Onder de arcades tussen alle souvenirwinkeltjes. Tegenover metro Tuilleries (de gele lijn, no.1).

Ik liep daar smorgens naar binnen en die zelfde avond konden we nog mee. Hartstikke leuk en goed georganiseerd.

Veel plezier!! groetjes, Sandra

• Martine

Iedereen hartstikke bedankt voor alle goeie tips. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een lichttour met een open bus van Paris Vision en we gaan een ‘gewone tour’ doen van 2 uur ook met Paris Vision. De gebouwen die we dan allemaal nog extra willen bekijken zullen we dan dmv de metro bezoeken.

We vertrekken morgenochtend vroeg, ik kan niet wachten!

• Sandra

Heel veel plezier!!

• Tamara

Beste Sandra,

Ik kwam toevallig op deze site en bij jouw mail terecht toen ik informatie was gaan zoeken voor mijn ouders, die voor het eerst in Mei een weekend naar Parijs gaan.

Mijn vraag: Kan je Hop On Hop Off tickets boeken op die site zonder creditcard?

Of kunnen ze de tickets ook in Parijs kopen?Zijn ze dan veel duurder als je ze daar ter plekke koopt?

De tickets zijn geldig voor alle kleuren bussen toch?Ook de rode?

Ik hoor het graag van je,

Mvg Tamara