met de auto naar parijs

• George

Heeft iemand goede tips om in parijs te komen. ik wil gemakkelijk naar parijs en de auto lijkt me een goede optie. Aangezien de talys behoorlijk duur is.

Iemand tips waar ik het beste de auto kan parkeren om met de metro verder te kunnen? Ik wil zelf niet continue met de auto in parijs rondrijden maar met de metro

• ro

hoi ik ga er geregeld heen by car. ik neem altijd een hotel aan de oostkant, aan de periferque. loopafstand van een metrostation, goedkoop en goede/luxe hotels met goedkope parking.tevens hoef je zo niet met de auto door de hele stad want dat is overdag mee stil staan als rijden en de parkings zijn er erg duur.

http://www.suite-hotel.com/suitehotel/index.html is een goede optie.

veel plezier

• George

bedankt maar vallen de hotels nog net binnen de periferque? das wel zo handig als je een 3-zone metrokaart koopt dit is toch vooraf te kopen via reisbureau. Kan hierbij alles contant betaald worden? alvast bedankt

kun je me een voorbeeld sturen van wlek hotel je vaker zit. bijv Suitehotel CDG Paris Nord 2 of is dit juist aan de noord kant?

bvd

• jenny

Ik zou eerst bedenken waar je wilt slapen. Als je dan een hotel hebt, zoek je daar een parkeergarage in de buurt. In garages staat je auto veiliger dan zo maar op straat. In montmartre zitten de goedkoopste hotels. Het parkeren is daar goedkoper dan hier in nederland. Dat werkt prima is onze ervaring.En wat de metro betreft? Ga je echt heel vaak met de metro of loop je ook graag. Wij kopen gewoon losse kaartjes en zijn daarmee dan voordeliger uit dan een dagkaart. In elk geval heel veel plezier.

• Sandra

Ik ben het met Jenny eens.

Ga eerst uitzoeken waar je wilt slapen.

Ikzelf ga altijd met de auto en weet leuke hotelletjes in de 17e en 8e arrondissement.

Bij bijna elk hotel is wel een parkeergarage te vinden.

Als je via www.bookings.com kijkt, kan je zelf nog aanvinken hoeveel sterren de hotels moeten zijn en dat er een parkeergarage in de buurt moet zijn.

Wat betreft openbaar vervoerskaartjes.

Via de site www.ratp.fr kun je alle tarieven en soorten kaarten terugvinden.

Het nadeel van losse kaartjes is, dat je iedere keer weer in de rij moet staan om weer kaartjes te kopen.

Als je verder nog wat wilt weten, kun je mij altijd mailen.

Succes met uitzoeken.

Groetjes,

Sandra.

• ro

ik slaap meestal in suite hotel port de montreuil, parking kost daar 8 euro per dag, 5 min. lopen naar de metro.

gr

• ro

ik koop altijd een carnet, das een pak van 10 kaartjes, kan je cash of met creditkaart kopen., ik loop veel en neem ook wel vaak de fiets mee, das ook handig daar.

• Perraudin

George

Vincipark heeft een aantal goede parkeergarages door de hele stad zitten. Ook aan de ringweg (Boulevard Peripherique) bij de Portes. Normaal gesproken voor zo'n 21 euro per dag maar er zijn af en toe meerdaagse aanbiedingen

http://www.vincipark.com/appli/wvncprk/wvncprkfr.nsf/web/index_paris.html

Perraudin

parijsonline.nl

• George

bedankt voor alle info. Ik heb inmiddels al een hotel geboekt net buiten de peripherique 10 km. noord-oosten van parijs.

Alleen vanwege de late boeking konden ze net geen metro-zone kaarten regelen waarmee ik 4 dagen onbeperk teogang had in 3 zones.

Wat raden jullie me aan? steeds dagkaarten te kopen of zijn er ook zone -kaarten te koop voor 3 dagen? ik ben van plan veel gebouwen te bezichtigen en afstanden van-naar ook deels met metro af te leggen.

mvg George

• ro

huur een fiets, of neem ze mee, fietsen is prachtig in paris!