Wij gaan met de pinksterdagen 3 dagen naar parijs, en dit is nu voor mij de 2de keer. De vorige keer hebben we een aantal dingen gezien zoals de sacre cour, notre dame, langs de seine gelopen, door monmatre geweest en bij lafayette geweest. Dit keer willen we heel graag het louvre bezoeken, over de champs-elysees, arc de triomphe, eifeltoren, misschien versailles en een bezoek bij de moulin rouge. Genoeg te doen dus in 2 volle dagen :-) Nu zit ik met een aantal vragen. Is het de moeite waard om naar versailles te gaan in deze korte tijd of is er in parijs nog iets anders, leukers te bekijken? Winkelen willen we langs de champs-elysees doen maar dit lijken mij vrij dure winkels. Is er een warenhuis of is er een winkelstraat-buurt waar je merkenkleding hebt voor redelijke prijzen (zoals in NY)? Wij verblijven in hotel francois 1er, die vlak bij de arc de triomphe zit. Zitten hier in de buurt nog leuke, gezellige en goede restaurants? En als laatste vraag nog, wij zijn behoorlijk gek op champagne dinken. Is er op dit gebied ook iets leuks te vinden in parijs? Of een winkel waar ze veel champagnes verkopen?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Martin