Beetje natuur.

• Vonne 4

Mijn man en ik gaan dinsdag voor drie dagen naar Parijs,joépie!(ben er zelf al 10 keer geweest,ben helemaal gek van Parijs,ga meestal met een vriendin)Mijn man heeft alle belangrijke dingen ook al gezien en wil een beetje “natuur”,nu wil ik weten of le Buttes Chaumont en Promonade Plantée leuk zijn om te bekijken,daar ben ik zelf ook nog niet geweest,en het schijnt mooi weer te worden! Bij voorbaat dank,Yvonne.

• Nikita

Bonjour!

Hier ben ik weer, terug van een heeeeeeeeerlijke vakantie.

Manlief heeft het jaren gepikt dat we alleen maar naar Parijs gingen, maar wilde wel weer eens iets anders, dus zijn we naar Cuba geweest.

Even over je vraag Yvon, zelf vind ik Buttes Chaumont het mooiste park van Parijs.

De heuvel met het geweldige uitzicht, de waterval, het meer, alles gewoon.

Het is hier wel even anders lopen hoor, het is best een flinke heuvel op af en toe.

Naar mijn idee echt de moeite waard.

Promenade Plantee is ook leuk.

Het wordt op het eind een beetje eentonig, maar je ziet Parijs eens van een beetje hoogte en dat is best leuk.

Sommige van de winkeltjes eronder zijn ook wel leuk.

We zijn bij Bastille begonnen en zijn naar het eind gelopen via boven en terug via de straat.

Heel veel plezier!!!

Ik moet nog wachten tot 21 juni….

Nikita

• Vonne 4

Bedankt Nikita,bewaar le Buttes Caumont voor donderdag ,geven ze héél mooi weer op,lijkt me leuk.Zó…even naar Cuba…was nog fijn ook…en dan 21 juni pas weer naar Parijs,ik heb geen meelij met je hoor,hi hi.Maar ik miste je wél hier,maar dat komt nu weer goed hé.Ik heb er zo'n zin in,lekker dinsdag met de Thalys,vind ik ook al leuk.Ik heb weer allemaal nieuwe plannetjes bedacht,manlief wil nieuwe dingen zien,met m'n vriendin hebben we zo onze voorkeuren en er hoort een beetje winkelen bij,dat gaat in het najaar ,geloof ik, weer gebeuren.Juist dat verschil is leuk.Ik kan niet wachten!

• Perraudin

Beste Vonne

Promenade Plantee is erg leuk. Het is wel een belevenis en je loopt op een rustige manier de stad uit.

Buttes Chaumont vond ik wat tegenvallen en vind eigenlijk Parc Montsouris leuker. Dat is in het 14e arrondissement

Perraudin

parijsonline.nl

• Nikita

Heerlijk dinsdag naar Parijs!!! Heb ik zoooooo veel zin in, ik tel de dagen hoor!!

Deze keer met de auto.

Ik vind de Thalys ook lekker, maar is geen mooi tarief meer voor en is pas besloten dus… maar is ook wel weer een beleving, ben er zelf nog nooit naar toe gereden. Wel met de auto geweest, maar nooit zelf gereden….

Het weer ziet er inderdaad mooi uit voor volgende week.

Ik heb hier staan 29 C. voor donderdag!

Nog andere leuke plannen?

Manlief en ik hebben besloten om nu elke keer een arrondissement te nemen en die te gaan uitpluizen.

Zo zie je ook eens een keer al die leuke straatjes, barretjes, winkeltjes en plekjes die je niet ziet als je de grote attracties en wegen aanhoudt.

Cuba was inderdaad geweldig!

Heeeeeeeeeel mooi land, nog mooiere stranden en de meest blauwe zee ooit gezien en bevolking is ook nog eens aardig.

Heeeeeeeel veel plezier in Parijs!!!

Nikita

• Vonne 4

Bedankt,ga ik daar ook even kijken !Het weer gaat er prima voor worden,leuk.

• Vonne 4

Wij vinden de trein het makkelijkst,wonen naast een station,binnen 40 min.zijn we op A'dam-C.,stappen op het zelfde perron ,andere kant in de Thalys.Ik heb wat dingetjes genoteerd,ik wil s'morgens naar Montmartre-markt,zo gezellig(niet Place du Tertre,dat hebben we wel gezien) ,en naar het pleintje van Adriaan van Dis en een ijsje eten op St.Louis natuurijk en de tram proberen en de nieuwe lijn 14 en verder lopen we óveral heen waar het leuk is!

Ik zal ze daar allemaal de groeten van je doen,hi hi. Yvonne.

• Simone

He Vonne, jouw vooruitzichten zijn beter dan wat ik afgelopen dagen heb gehad.

Ben voor de 2e keer naar Buttes-Chaumont geweest en ik was wederom onder de indruk van dit mooie park. In het boekje 100% Parijs stond een leuke tip, een prachtig uitzicht op de Sacré-Coeur, via een knus straatje/wijkje vlakbij het Parc: ga op zoek naar Rue Georges Lardennois (bij uitgang aan Rue Manin) en loop deze omhoog, het uitzicht aan je rechterhand zal je imponeren, zeker als je een strakblauwe lucht hebt!

Verder sluit ik me aan bij de rest, allemaal geweldige tips :-) en doe er nog maar eentje bij: Bois de Vincennes met het kasteel.

Veel plezier!

• Michiel

Butte Chaumont is inderdaad een erg leuk park zonder al te veel toeristen :)

Ik ben de afgelopen dagen weer in Parijs geweest (van woensdag tot zaterdag), het was nu voor de vierde keer sinds 2003 en het was goed om weer terug te zijn! Mis het nu alweer! Het voordeel van meerdere keren zijn geweest is wel dat je steeds nieuwe dingen ontdekt omdat je gewoon meer tijd hebt om rond te kijken en buurten te verkennen.

Verder vind ik Parc Andre Citroën een leuk en mooi park. Het is een modern park, heel anders dan Butte maar net als daar zit je wel tussen de parijzenaren in. Daarnaast blijf ik Jardin des Plantes (zat er nu tegenover in een hotel) een mooi park (of eigenlijk tuin) vinden.

• Vonne 4

Allemaal hartelijk dank voor de tips,ik heb het genoteerd we proberen het allemaal te bekijken,we hebben er zin in,mooi weer,wat wil je nog meer hé! Tot over drie dagen!