centrum?

• patty

Hallo,

Misschien een hele stomme vraag maar ik ben nog nooit in Parijs geweest maar wat is nu precies het centrum? Is dit de eiffeltoren, champs elyseeof iets anders?? Wij willen namelijk binnenkort een weekend ernaartoe en zijn nu op zoek naar een centraal gelegen hotel dichtbij de bezienswaardigheden en evt leuke barretjes en uitgaansgelegenheden. Heeft iemand misschien nog tips??

Alvast bedankt,

Groetjes

• harold

hoi, de stad is erg uitgestrekt en overal is wel wat te beleven. kijk dit forum eens terug en lees veel, kijk ook op parijsonline.nl en parijs.startpagina.nl. maak een lijst wat je allemaal wil zien en stippel je route uit, dan zie en doe je meest als newby in deze superstad! ook kan je bij de boekhandel goeie touristenboekjes kopen over parijs, dan zoek je je neit het apelazerus en heb je er echt vakantie!

• Simone

Zowel lopend als met de metro is alles dichtbij hoor Patty, dus voor het zoeken van een hotel hoef je niet verplicht centraal te zitten.

Voor mij is het centrum alles in en rond het 1e arrondissement maar je kunt het centrum ook de eerste ring van arrondissementen noemen? Een hotel in de 2e ring van arrondissementen is volgens mij goedkoper en je zit even goed nog overal redelijk dichtbij. Zie hiervoor het kaartje met arrondissementen op www.parijsonline.nl.

Veel plezier met de voorbereidingen! :-)

groetjes,

Simone

• troela

Parijs is niet groot, wel compact.Ik loop in krap 2en een half uur van de Sacré-Coeur in het noorden naar de Porte d'Orléans in het zuiden. Voor het gemak beschouw ik heel Parijs intra muros als het centrum, mede vanwege de bussen en de métro die alle punten in een oogwenk bereikbaar maken Was ik een toerist, zou ik het Ile de la Cité en het Ile St.Louis als centrum beschouwen. Elk arrondissement heeft leuke plekjes, alleen het 16e en de omgeving van de Champs Elysées kan me gestolen worden. Maak vooral een wandeling over de kaden van pakweg Musée D'Orsay tot Bercy aan de kant van de Rive Gauche dus, kost geen cent, hardstikke leuk en rustig. Prettige vakantie!