3 dagen parijs

• evi

Hallo allemaal,

In juli ga ik heerlijk 3 volle dagen naar Parijs. Ik ben er al eens geweest maar dat is alweer een tijdje geleden en toen was ik nogal jong dus heb niet alles meer onthouden.

Meestal als ik in een grote wereldstad ben, loop ik als een kip zonder kop rond en zie van alles maar mis ook veel.

Ik heb vandaag de capitool gids van parijs geleend in de bieb, daar staat natuurlijk alles in wat je moet zien maar mijn vraag is nu: heeft er iemand een logische volgorde of een wandelroute online staan o.i.d. waardoor ik wel alles lekker kan zien (gewoon de standaard dingen dus he, eiffeltoren, musee d'orsai, dome des invalides enz)? Ik ken mezelf, als ik niet alles een beetje plan van dag tot dag, dan loop ik de derde dag van de ene kant van de stad naar de andere omdat ik geen logische volgorde heb aangehouden maar toch niets wil missen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik heb heel de site al doorzocht inclusief het forum maar kan niets vinden.

hartstikke bedankt alvast, groetjes E.S. van der Linden

• Vonne 4

Als je een goede kaart hebt,kun je daar al op zien waar alle dingen liggen die je wilt zien,zo kan je voor jezelf een route uitstippelen en noteren,ik ga dan altijd met de Metro naar het verste punt en dan loop ik langs alles wat ik genoteerd heb en dan kom je meestal nog wel wat verrassingen tegen,je weet nooit van te voren hoeveel tijd erin gaat zitten,dus ik heb dan altijd nog een paar reserve-doelen achter de hand,ga dan soms nog even met de Metro op een doel af,maar in drie dagen alles zien is moeilijk hoor,ben pas voor de 11de keer geweest en heb weer nieuwe dingen gezien,Parijs blijft leuk,veel plezier!

• harold

kijk dit hele forum terug en je leest de meest leuke dingen. pak daarna een plattegrond en kruis alle dingen aan die je wil zien. voila je hebt 3 dagen op volgorde van oost naar west, van zuid naar noord genoeg te doen. neem je een goeie kaart dan staan de metro stations er ook nog bij. wat wil je nog meer?

• evi

tsjah het hoeft niet moeilijk te zijn natuurlijk hahah. Ik ben alleen een beetje lastig denk ik.

Bedankt voor de tips in ieder geval, ik ga zorgen voor een goede kaart en dan komt vast alles goed.

Bedankt, groetjes

• Simone

Ik zou je zeker aanraden om de wandeling over Ile St-Louis te maken die in de Capitoolgids beschreven staat (zie ook http://www.weblogparijs.nl/ en dan Wandelend door Parijs) of anders die wandeling door Montmartre. Dan zie en voel je meer van Parijs dan dat je in sneltreinvaart langs alle bezienswaardigheden gaat? Ook leuk maar toch….. ;-)