metro parijs

• Saskia

Hallo,

Volgende week ga ik naar Parijs voor 1 dag,welke metrokaart moet ik dan kopen

en wat zijn de kosten?

Kan je met die metrokaart ook naar Disneyland Parijs?

Bvd. Saskia

• Joost

gewoon losse kaartjes uit de automaat of bij het loket. Binnen parijs heb je een ander kaartje nodig dan naar Disneyland

• Marcel

Hoi,

Ik was ook naar kaartprijzen aan het zoeken.

Inmiddels zojuist gevonden op weblogparijs.nl

Sinds 1 juli is er een nieuw kaartje voor bus, metro en tram: Ticket t+ …

Het nieuwe kaartje is wel duurder: een enkel kaartje kost 1,50 euro, een carnet van 10 kaartjes kost 11,10 euro.

Met dank aan Els.

• Marthe

Let wel op met deze nieuwe kaartjes, je kunt niet met hetzelfde kaartje overstappen van bus naar metro of anderson, wel van bus naar bus binnen een reistijd van 1;5 uur. Dan moet het gaan om een aansluiting, dus niet om hetzelfde busnummer. Ingewikkeld allemaal, eigenlijk schieten we niet zoveel op met het nieuwe kaartje, maar zijn ze alleen duurder geworden. Er staan vanaf de 14e juli wel overal fietsen in Parijs(www.velib.fr). Je betaalt met je creditkaart, een euro per uur of zo, en je kunt ze overal weer wegzetten, hoeft dus niet op hetzelfde Velibstation(Velib= Velo libre). Ideaal volgens mij.

• Carel

Voor € 5,60 koop je een dagkaart voor al het openbaar vervoer in Parijs, metro, bus en RER. Deze Carte Mobilis is verkrijgbaar bij de loketten en in de kaartautomaten.

• Perraudin

Saskia

Kaartjes naar Disney zijn RER kaartjes en alleen te koop als enkeltjes . Wel zijn ze bij ieder metrostation te koop. Dan kun je met dat RER kaartje eerst je eigen metrolijn bijvoorbeeld van Montmartre nemen en dan bij Chatelet overstappen op de RER lijn A richting Marne la Vallee / Chessy. Zo heet officieel het station van Disney

Perraudin

parijsonline.nl

weblogparijs.nl Saskia schreef:

• Perraudin

Ook over dit onderwerp een uitgebreid bericht op www.weblogparijs.nl en bovendien ook weer van Els ;-)

Hierbij de link direct naar het artikel:

http://verborgenparijs.blog.com/1796104/

Perraudin

www.parijsonline.nl

www.weblogparijs.nl

• Vonne 4

Ik was gisteren één!!!dagje in Parijs,heb de fietsen zien staan,ze staan inderdaad overal en er word heel druk gebruik van gemaakt,vooral door de Parijzenaars zelf.Het zijn hele mooie fietsen.Geweldig idee ,lijkt me!

• Simone

ik heb gehoord dat het soms frustrerend kan zijn……. ze kunnen de fiets niet terugzetten omdat alle parkeerplekken bezet zijn, niet terugzetten betekent dat de meter doorloopt en dat je alsnog naar een andere plek, anders dan je gewenste eindpunt, moet fietsen ;-)

• Vonne 4

Ja,daar zit wat in,want als het een populair plekje is staat alles gauw vol,dan moet je weer 300 meter verderop zoeken om van je fietsje af te komen.