Parijs bezichtigen

• W. Kruize

Binnenkort gaan we naar Parijs. Op internet heb ik ergens iets gelezen over een rondrit door Parijs. Ik kan het helaas niet meer terugvinden…

Het is geen gewone rondrit, maar je koopt ergens een kaartje en kunt dan instappen in een bus. Bij elke halte op de bezichtigingsroute kun je uitstappen (als je dat wilt) en dan één of meer bussen later weer instappen. Je kunt dus zelf bepalen hoe lang je overal wilt rondkijken. Het is géén gewone rondtour van bv 2 uur of zoiets. Volgens mij is het kaartje zelfs twee dagen geldig.

Weet iemand hoe dit heet en waar ik op internet meer informatie kan vinden?

• Simone

Ik denk dat je de cars rouges bedoeld? (al zie je ook gele bussen rondrijden in Parijs met dezelfde tekst, ticket 2 dagen geldig……)

http://www.carsrouges.com/uk/index.html

• Nikita

Bonjour!!

Zelf ben ik meer van de limegroen bussen (ik vergeet die naam telkens!!)

De rode bus heeft 1 route. Daar kun je inderdaad in- en uitstappen bij diverse haltes.

De limegroene bus(sen) heeft volgens mij 4 of 5 routes die elkaar wel ergens overlappen om over te stappen op een andere route.

De grootste overstapplaats is volgens mij bij de Notre Dame.

Deze bus brengt je ook naar Montmartre.

Heerlijk die bussen.

Rond de €25 - €28 voor 2 dagen (laatste ker dat ik het gedaan heb).

Vooral met mooi weer is het heerlijk zitten op het bovendek.

Dan is zonnebrand en een petje wel aan te raden…. (ja, ik heb ervaring).

Veel plezier !!!

Nikita

• Marthe

Neem inderdaad de groene bussen, de prijs is op een euro na hetzelfde maar ze hebben 4 verschillende routes en de cars rouges maar 1! Vaak hebben ze een halte bij de gewone bushalte(staat aangegeven), je kaartje kun je bij de chauffeur kopen of in je hotel.

• Simone

Ik hou het toch bij lopen :-).

Andere tip (en die kost maar 1 simpel kaartje) ligne 69 die op doordeweekse dagen (dus niet op zon- en feestdagen) rijdt van Gambetta (Pere Lachaise) naar Champs de Mars (Eiffeltoren), een tocht van ongeveer 3 kwartier maar dan wel langs een heleboel hoogtepunten en je zitten tussen de parisiens :-).

• Maaike

Heeft iemand van jullie een website waar meer info staat over die groene bussen?