uit eten in parijs

• johan

Hallo allemaal,

Wij willen met 4 volwassenen op 8/8/07 5 dagen naar Parijs met eigen vervoer, hotel met ontbijt hebben we al geboekt.

Heeft iemand misschien nog leuke tips voor ons ?

O.a. waar je lekker en voordelig kan eten?

Hoe het werkt met de metro, moeten we losse kaartjes kopen of is er een voordeliger manier.

Wat moeten we beslist zien ect.

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg

Johan

• Tal

Dag Johan,

Waar zitten jullie in de buurt qua hotel?

O.b.v. kunnen we misschien wat meer tips geven v.w.b. leuke restaurants.

Gr.

Tal

• johan

Hoi Tal,

Bedankt voor je snelle reactie.

Wij zitten in hotel Residence Europe, vlakbij metro station Mairie de Clichy, verdere gegevens krijg ik nog door.

Maar de eetgelegenheden hoeven wat ons betreft niet in de buurt van het hotel te liggen, met de metro kunnen we toch overal snel komen.

Ik hoop dat je wat leuke tips hebt.

Mvg

Johan

• Tal

OK, mijn persoonlijke favorieten:

Oresto, 55 bd. Gouvion Saint-Cyr, 75017 (ze hebben hier vele soorten en smaken en je zit er erg gezellig, beetje lounge-achtige sfeer) in het 17e arrondissement.

La Bocca, 59 rue Montmartre, 75002, (italiaans restaurant met heerlijke verse ingrediënten, misschien niet overbodig om te reserveren, boven zit je het leukst) in het 2e arrondissement.

Veel plezier!

• johan

Hoi Tal,

Bedankt voor de tip, we gaan er zeker even kijken.

Mvg

Johan

• Vain

Lekker en voordelig eten kun je in de Buffalo Grill http://www.buffalo-grill.com/

Menu Buffalo is rond de 13 euro en je krijgt hiervoor:

Eerst een slaatje

Dan een gegrilde entrecote met frieten.

Nadien nog een gewone dessert (ijscrème), als je een klein beetje bijbetaald heb je keuze uit alle desserts.

Die keten zit trouwens in heel Frankrijk altijd dicht bij de weghotels.

In Parijs heb ik al gaan eten in een Buffalo Grill dicht bij de Opera en juist voor de Moulin Rouge is er ook één gelegen. Maar er zijn er nog veel meer hoor, op de site ga je ze wel allemaal vinden.

• johan

Hoi Vain,

Bedankt voor de Tip, de prijs bevalt me wel.

Hoe is het met de drankjes, zijn deze daar ook een beetje betaalbaar.

Ik hoor hier de meeste wilde verhalen over, wordt je binnengehaald met een goedkoop menu en betaal je dan 8 euro voor een glaasje bier of fris.

Mvg

Johan

• Vonne 4

Drankjes vallen er voor Parijse begrippen ook best mee.Je kan er ook heerlijke spareribs eten,wél altijd eerst je bordje sla leeg eten hoor,hi hi.Er zit er ook één op Place de la Republique en één tegenover Gare du Nord.In Cartier Latin kan je ook lekker eten,heel gezellig in een klein straatje,veel keus,alle smaken,heb ik zaterdag nog gedaan!

• Tal

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in verhouding tot het eten de drankjes vaak ietwat aan de prijzige kant vindt.

Maar dat is vaak vooral op de toeristische trekpleisters heb ik het idee,…had ik een menuutje voor 11 euro en dan een cola voor 6 euro,…echt belachelijk.

Bij de restaurants die wat verder buiten het centrum liggen is dit over het algemeen minder,…

Maar, dit is mijn beleving en die kan voor andere personen natuurlijk totaal verschillend zijn,…

• johan

Hoi Vonne,

Bedankt voor de Tip, je hebt het overleefd dus ga ik er ook maar even kijken, zo ben ik inmiddels dankzij jullie al heel wat wijzer geworden en zal ik zeker niet verhongeren in Parijs. Maar voor iedereen die nog Tips in de pocket hebben laat het alsjeblieft nog even weten, beter teveel dan te weinig.

Mvg

Johan