uit eten in parijs

• johan

Ha Tal,

Dit probeer ik nu met deze vragen te voorkomen, een biertje voor 2 euro drinkt toch lekkerder dan een biertje van 8 euro, voor die prijs zal ik zeker toch niet dronken worden, bovendien ben ik dan veel te snel door mijn geld heen, ook bedankt voor je reactie.

Mvg

Johan

• Vain

Beste

Die Bufallo Grill is een keten die in heel Frankrijk zit en ik denk dat de prijzen gewoon overal hetzelfde zijn dus gewoon de normale franse prijzen. Tussen de 2,5 en 3 euro voor een drankje denk ik. Een kan water (pichet d'eau) kan je altijd gratis krijgen in deze restaurants als je heel veel dorst hebt.

Prijzen in Frankrijk verschillen natuurlijk altijd op welke plaats je gaat zitten. Aan de toog is het goedkoopst, aan een tafeltje betaal je al ietsje meer en op het terras durven ze nog redelijk veel bij vragen. Als je op een terras zit met uitzicht op de Eifeltoren weet je op voorhand dat je 8 euro zal betalen voor een biertje.

Ik ga zondag terug met mijn vriendin naar Parijs, voor mij is dat maar 2 uurtjes rijden, ik woon in België vlakbij de grens in de omgeving van Kortrijk. Er is ook zo'n Bufallo Grill op 10 minuten van bij mij thuis, wij gaan daar dus regelmatig naar toe, is tot s'avonds laat open en je wordt snel bediend, handig als je niet veel tijd hebt.

• johan

Hoi Vain,

Nogmaals bedankt voor je info, voor ons is het een bijzondere reis maar voor jou alleen maar even winkelen begrijp ik. Ik hoop dat je goed weer hebt komende weekend.

Mvg

Johan

• Marthe

In Mairie de Clichy(waar ik woon) is mijn favoriet het Garcon café, heeft een geweldig terras, zit op nog geen 3 minuten lopen van de metro aan de place des Martyrs. In het 9e arr. mijn aloude favoriet(al weer vanwege het terras), helemaal onderaan de rue de Rodier links. Iets duurder maar zo onzettend “parijs” is au general LaFayette, rue Lafayette, metro le Peletier op lijn 7. Goedkoop zijn de grieken, turken en chinezen. Neem bij de turk of de griek een mixte grill, met sla en friet. Bij de chinees moet je er wel rekening mee houden dat ze alles in de magnetron opwarmen. Wil je een pizza, ga dan naar een van de bekende ketens of een echt italiaans restaurant, maar niet bij een van die broodjeszaken, daar zijn ze meestal niet te eten. Drink geen cola bij je eten, maar vraag om de huiswijn, voor een paar euro heb je een karafje. Een karaf water is gratis. Of haal bij de bakker van die overheerlijke sandwiches, neem een fles wijn mee en ga picknicken aan Paris Plage of een van de geweldige parken van Parijs. Veel plezier!

• johan

Hoi Marthe,

Bedankt voor de Tip, kunnen we s-avonds in de buurt van het hotel nog een biertje halen, misschien zien we elkaar nog. Hebben ze daar in de buurt toevallig ook nog leuke eettentjes niet al te duur. Dan kunnen we van het eettentje naar het terras toewandelen en daarna gelijk het bed in kruipen, is tenslotte allemaal in de buurt van ons hotel.

Mvg

Johan

• Vain

Mijn huidige vriendin heeft nog nooit in Parijs geweest, ik ga vrijdag dus proberen een goeie gids te zijn voor haar (is vrijdag dat ik ga, niet zondag, verkeerd gemeld).

Maar ik ga idd nergens meer binnen om iets te bezoeken omdat ik de meeste dingen al bezocht heb.

Als ik ga winkelen in Frankrijk doe ik dit meestal in Rijsel (Lille), is ook een grote stad en je vindt bijna al dezelfde winkels zoals in Parijs en het ligt maar op 15 km van bij mij thuis.