Hotel Parijs

• Danny

Hallo allen!

Mijn vriendin en ik willen van 9 t/m 12 september naar Parijs. We gaan als het goed is met de Thalys vanaf Amsterdam.

Nu heb ik een aantal vragen, omdat ik nog nooit naar Parijs ben geweest. Ik hoop dat iemand mij wil helpen:

1- Waar komt de Thalys aan en is dit ver van het centrum. Als het ver van het centrum is, wat is de fijnste/goedkoopste manier van reizen naar het centrum.

2- Wie weet er een leuk en betaalbaar hotel in het centrum van Parijs, bijvoorbeeld vlakbij de grootste winkelstraten. Bij sommige hotelomschrijvingen staan wel winkelstraatnamen, maar ik weet de naam niet van de grootste en bekendste.

3- Wie heeft er tips voor een goed restaurant, die niet al te duur is.

4- Wat is de beste manier (en goedkoopste) om van hartje centrum naar Disneyland te gaan, en hoe lang doe je hierover.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij willen helpen….

Alvast bedankt en groetjes,

Danny

• Nikita

Bonjour Danny!

1. De Thalys komt aan bij Gare du Nord en ligt in het centrum. Wat je het centrum kunt noemen in ieder geval.

Parijs centrum heeft 20 arrondissementen en het centrum van het centrum is eigenlijk een beetje het Ile de la Cite, waar de Notre Dame ook staat. Gare du Nord ligt in het 10 arrondissement.

In het centrum is alles heel makkelijk bereikbaar met metro en bus.

Vanaf Gare du Nord zit je zo in de metro die je naar je hotel brengt.

2. Er zijn meerdere winkelgebieden in Parijs. Zelf ga ik vaak naar de Grand Boulevards, achter de Opera en loop dan oostwaarts. Dit is het 9e arrondissement. Parijs is verdeeld in arrondissementen en je kunt aan de postcode van het hotel zien in wel arrondissement het ligt. de laatste 2 cijfers geven dit aan. Er zijn een boel redelijk betaalbare hotels te vinden, maar ik weet niet welke prijs je in gedachten hebt.

Kijk eens onder het kopje hotels op de parijs.startpagina en daar staan er al wel wat. Verder ook veel goede info op de site http://www.parijsonline.nl

Verder winkel ik vaak de Rue de Rivoli af, vanaf het Hotel de Ville en rond Les Halles.

3. Zelf ga ik vaak in en rond Quartier Latin (5e arrondisement, Metro St. Michel) op zoek naar een restaurant. Heel toeristisch, maar best te doen en heel veel keuze.

4. Vanaf je hotel kun je met de metro naar een station waar de RER komt. Je moet de rode lijn A4 hebben, richting Marne la Vallee - Chessy. Daar is Disney. Je kunt een kaartje bij het metrostation kopen. Een enkeltje kost rond de 7 euries. Als je in de RER stapt ben je er in ongeveer 3 kwartier.

Heel veel plezier!!

Nikita