info nodig!!

• daan778

ga binnenkort een lang weekend naar parijs!

ontzettend leuk natuurlijk,vliegen naar charles de gaulle,zitten in een hotel in de buurt van de sacre coeur…

vroeg me nu af hoe ik het beste van het vliegveld naar hotel kan komen,ligt dus in de wijk monmatre..

hoop dat iemand een tip heeft!!

• MP

Hi,

OV gaat prima vanaf CDG.

in jouw geval eerst de RER B

aansluitend overstappen op Gare du Nord op de lijn 4 richting Porte de Clignancourt.

Vermoedelijk ben je dan redelijk in de richting, anders overstappen op de 2 naar porte Dauphine anders de 12 naar mairy d'Issy.

Kijk even bij welke halte je hotel ligt en bepaal dan je reis op de site van de RATP

• daan778

bedankt vast!!

iemand nog meer tips,waar we op moeten letten ofzo,wil graag voorbereid op reis gaan!!!

• Maaike

Koop een reisgids van Parijs, dan ga je voorbereid op reis!

• MP

Oja,

de rij voor het loket om treinkaartjes te kopen is enorm………..

Gelukkig staan er automaten waar de rij aanzienlijk korter is.

Helaas heb ik na wachten al een paar keer ervaren dat papier geld niet werkt en (wellicht mijn fout) kaarten (zowel pin als credit) werden niet geaccepteerd.

Neem dus voldoende klein geld mee als je een kaartje uit de automaat gaat trekken anders moet je alsnog in die vreselijke rij aan het loket.

Kijk even op de site wat een kaartje kost.

• Richard

Mogelijk niet jouw fout, ik heb een vergelijkbare ervaring met de automaten voor metrokaartjes op het Gare du Nord. Mijn credit card werkt in die automaten zelden, en ik zie hetzelfde bij anderen. Ik heb het opgegeven en ga maar gewoon in de rij voor het loket staan. Dan moet je soms meer moeite doen en hoor je wel eens: “een carte orange is eigenlijk niet voor toeristen” maar ze geven het ticket wel altijd. Binnenkort toch afgelopen, ze gaan over op Navigo en die verstrekken ze niet aan toeristen.

• MP

Yep,

Inderdaad ook daar op GdN zoon ervaring gehad…

Tegenwoordig houd ik er met klein geld rekening mee….

Blij dat het toch geen blond moment van mij blijkt te zijn geweest!

(of anderen lezen jouw en mijn bericht en bestempelen ons beiden nu als blond :)

• misssixty

hallo, ik ga 13 dec naar parijs ook vliegen. Maar nu heb ik een metrokaart erbij gepakt voor 5 dagen kan ik die niet al meteen gebruiken als ik daar aankom. Of hoe werkt dat. Dan hoef ik toch niet in de rij voor die kaartjes? Of is dit weer apart.

groetjes