taxi in parijs

• eva

hallo,

wij zijn van plan om een weekend naar parijs te gaan. aangezien we in een hotel aan de rondweg zitten en de metros maar tot rond 1uur snachts rijden vroegen we ons af of taxi's wat betaalbaar zijn, iemand ervaring?

ps. ik hoop niet dat het van die nederlandse belachelijke hoge tarieven zijn!

• Tal

Taxi's zijn absoluut goedkoper dan in Nederland.

Ik was 's nachts van het 2de arr. naar het 17de arr. altijd rond de 10 euro kwijt.

• Marthe

Mee eens, taxi's zijn vergeleken met Nederland absoluut goedkoop! Op zaterdag rijdt de metro trouwens later, en er rijden ook nachtbussen die Parijs en het hele Ile-de France aandoen.

• eva

hoi!

bedankt allemaal. met de nachtbussen heb ik mindere ervaringen. de laatste keer gingen we met de nachtbus vanaf George V richting port de montreuil, we sliepen toen in het Suitehotel. We dachten dat de bus daar wel ergens in de buurt zou stoppen. Nou niet dus! Gelukkig kwamen we een jong stel tegen die zo vriendelijk waren een stuk de goede richting mee te lopen en ons daarna de weg te wijzen want we zaten een heel stuk vanaf de periferque waar ons hotel aan stond. na een half uur lopen midden in de nacht waren we blij in bed te kunnen gaan liggen!

taxi gaan we nu proberen!