fietsen in parijs

• mirjam

Hallo,

We gaan komende donderdag naar Parijs en willen daar gaan fietsen. Het liefst onder begeleiding van een gids. Maar we kunnen geen goede organisatie vinden.

Heeft iemand tips hierover of over fietsen in parijs algemeen.

• Madelief

Hallo,

Ik ben Nederlanse en woon sinds kort in Parijs. Ik doe alles hier op de fiets en dt gaat heel goed. Het is wel even wennen, het is heel erg druk en de fietspaden zijn niet zoals in NL.

Naar mijn idee is het niet echt nodig om onder begeleiding van een gids te fietsen. Met de landkaart in de hand om je een heel eind. Je kunt hier heel gemakkelijk fietsen huren en fietsen wordt hier steeds vaker gedaan.

Je kunt overal over de busbaan fietsen.

Ik heb wel groepjes zien fietsen met een gids, het bestaat dus wel, maar ik geen idee waar.

Heel veel plezier in Parijs, Ik vind Parijs op de fiets er mooi en leuk.

• Marthe

Op iedere hoek van de straat in Parijs kun je een fiets huren. Abonnement voor een dag kost 1 euro. Iedere eerste half uur is gratis. Fiets ergens naartoe, zet je fiets weer in een stalling en kijk rustig rond. Tussen de gratis halve uren moet minstens 2 minuten zitten. Als je het een beetje uitkient rij je dus de hele dag voor 1 euro. Week abonnement kost 5 euro. Ik doe hier ook alles op de fiets, is een kwestie van wennen. Veel plezier.

• Saar

Zou je deze fietsen ook moeten kunnen huren met een gewone rabobank pinpas? Want ik heb het geprobeerd, alleen toen werkte alleen de creditcard van mn vriendin. Ik weet niet of t aan de storing van toen lag, of dat een gewone pas t gewoon niet doet? Weet iemand dat?

Groetjes, Saar

• anne

Onze passen werkten ook niet. Wij kregen te horen van de servicemonteur dat de automaten alleen creditcard van Visa ‘pakt’. Ik hoop dat dit binnenkort veranderd want het leek ons geweldig om Parijs per fiets te verkennen.

• Marthe

In Frankrijk zijn alle pinpassen automatisch ook creditcard. DE automaten accepteren alleen creditcards, geen Nederlandse pinpassen.

• Simone

Wij missen een chip op de creditcard, zie het item over Vélib op Weblog Parijs.