Een keer wat anders...

• Marloes

Hoi,

Mijn vriend en ik denken er over om in de laatste week van oktober een paar dagen naar Parijs te gaan.

Nu ben ik zelf al 5x in Parijs geweest en mijn vriend en ik zijn vorig jaar ook een keer samen geweest dus áls we gaan dan zou ik graag eens een paar dingen ‘anders dan anders’ doen. De Eiffeltoren blijft leuk maar hebben we wel gezien, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb hier ooit iets gelezen over een bezoek aan het riool, wat houdt dat precies in en wat moet ik me er bij voorstellen? En wie heeft er nog meer ‘net even anders’-tips voor me? (graag met dichtsbijzijnde metro-station)

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!

Groetjes,

Marloes

• Tjals Havinga

Musee des Egouts de Paris

Gevonden met google: parijs, riool

• Simone

Ik zal Perraudin eens voor zijn, haha, kijk eens op http://www.weblogparijs.nl/, daar vind je bijv. leuke wandelingen en de raadplaatjes zijn voor mij ook altijd een bron van ideetjes.

Alvast veel plezier!

• Y

Voor alternatieven dan de “geijkte” bezienswaardigheden in parijs heb je t boekje Undercover Parijs geschreven en vertelt door parijzenaars zelf erg interessant in dit boek vind je o.a alternatieve routes, shoppen, minder bekende monumentjes, hotels, restaurants, tuinen etc etc..

• Els

Het riool (de Egouts) is erg leuk om te bezoeken. Je staat versteld van de lengte van de gangen en hoe goed het geregeld is. Ook onder de grond zijn de Catacombes, een beetje griezelig, met allemaal beenderen van oude graven, maar heel apart om te doen. Maar ook de Cité Universitaire is leuk om doorheen te lopen, in het Hôtel de Ville kun je de binnenkant (gedeeltelijk) bekijken als er een (gratis) tentoonstelling is, de Mosquée de Paris is een aanrader (met eventueel hammam) en tot slot kun je als je moe bent een ritje met een van de lijnbussen maken, is niet duur en je komt door mooie delen van Parijs.

Al deze dingen kun je terugvinden op de nieuwe site www.parijsalacarte.nl.