Parkeren

• Jeroen

Gegroet, of moet ik zeggen bonjour?

Ik denk erover om mijn vriendin binnenkort te verrassen met een weekendje Parijs. We hebben niet veel geld, dus het zal wel een hostel worden. Maar, belangrijke vraag:

hoe is het met parkeren in Parijs?

1. Is het veilig

2. Wat kost het

3. Wat is het beste: de auto gewoon ergens twee dagen laten staan en OV, of de auto blijven gebruiken?

De auto is gloednieuw (1400km op de teller), en van de baas, dus ik wil hem wel in goede staat terugvinden….

• Jeroen

even vergeten:

veel van de hostels op Parijs.startpagina liggen in Montmartre.

Een parkeerplaats daar in de buurt zou handig zijn.

• Marthe

Voor parkeren in de stad zelf moet je rekenen op 25 euro per 24 uur in een parkeergarage. Er is er een aan de place Anvers, onderaan Montmartre. Je kunt ook parkeren aan een van de “portes”, dan kost het ongeveer 8 euro per dag. Verder met de metro. Veel plezier.

• Saskia

Marthe schreef:

>

> Voor parkeren in de stad zelf moet je rekenen op 25 euro per

> 24 uur in een parkeergarage. Er is er een aan de place

> Anvers, onderaan Montmartre. Je kunt ook parkeren aan een

> van de “portes”, dan kost het ongeveer 8 euro per dag.

> Verder met de metro. Veel plezier.

Beste Marthe,

Weet jij toevallig waar ik meer info kan vinden over die “portes”? Wij willen binnenkort naar Parijs en dat lijkt me de beste oplossing voor de auto.

Groeten,

Saskia

• Els

Parkeren is een ellende in Parijs. Wil je echt in de stad parkeren, dan ontkom je niet aan een parkeergarage. Een alternatief is inderdaad je auto bij een Porte te zetten, of een hotel aan de rand van Parijs te nemen en dan elke dag met de metro naar het centrum te rijden. Dat laatste is het goedkoopst. Kijk ook eens op http://www.parijsalacarte.nl/vervoernaarparijs.html, daar staan links naar parkeergarages maar ook veel info over openbaar vervoer.

• J&M

Gisteren kwam ik een forum tegen waar in precies staat uitgelegd waar je gratis kan parkeren, behalve op zondag, want dan betaal je 6 euro per dag.

http://foxtrot.messageboard.nl/2856/viewtopic.php?t=32&postdays=0&postorder=asc&&start=15

wij gaan met oud en nieuw daarheen en gaan hier zeker gebruik van maken!!

succes

• Nikita

Hier ben ik ook geweest, echt perfect!!

Ik ga alleen 2 weken en ben benieuwd of dat wel mag…

Nikita