met de rolstoel in Parijs

• Isa

Wij willen naar Parijs. Echter ik zit in een rolstoel. Heeft iemand daar ervaring mee? Waar het mij met name om gaat is: Kan ik met de metro of is dat niet te doen in een rolstoel? En met de auto de stad in: invalidenparkeerplaatsen?

Welke bezienswaardigheden zijn rolstoeltoegankelijk?

Bvd

groetjes Isa

• Tal

Dag Isa,

Mijn vriend heeft 4 jaar in Parijs gewoond en mijn moeder is daar helaas nooit langs geweest omdat ze in een rolstoel zit,…

Ik vind Parijs absoluut niet rolstoelvriendelijk,..helaas.

Je zou wel centraal in een hotel kunnen gaan zitten en dan van daaruit bezichtigingen doen, maar met de metro is helaas geen optie,…het metrogangenstelsel betaat uit trappen, roltrappen en nog eens trappen.

De stoepen in Parijs zijn weliswaar hoog, maar hebben bij de meeste oversteekplaatsen wel plat aflopende kanten waardoor je er met de rolstoel makkelijk af kunt.

groeten,

Tal

• Nikita

Steeds meer metrostations zijn rolstoelvriendelijk.

Heel lijn 14 bijvoorbeeld (hoop dat ik de juiste meld…)

Verder kun je ergens vinden welke stations rolstoelvriendelijk zijn.

Ik zit nu op mijn werk, maar zal eens kijken of ik het kan vinden.

Volgens mij weet Marthe heet ook wel.

Nikita

• Marthe

De meeste bussen zijn aangepast aan rolstoelen. In de bus is aangeven welke haltes niet rolstoelvriendelijk zijn, dat zijn er steeds minder. Je ziet op deze manier bovendien veel meer van Parijs dan in de metro. Wat betreft je hotel, even van te voren informeren, soms zijn er van die ouderwetse kleine liftjes waar geen rolstoel in kan. Het hotel waar ik werk heeft een aangepaste kamer op de begane grond.

• Isa

Dank je wel voor jullie reactie!!!!!

groetjes Isa

• schouten

Beste Marthe,

We zijn van plan om een weekend in parijs door te brengen.

Mijn vrouw zit echter in een rolstoel.

Je verteld dat je in een hotel werkt in Parijs ??

We zijn op zoek naar een niet al te duur hotel (luxe is niet van belang, als we maar kunnen slapen, het sanitair aangepast is en het hotel goed toegankelijk is)

Voldoet jouw hotel aan deze criteria dan horen we graag de naam van dit hotel.

M.vr.gr.

T. Schouten

• hernou linda

Dag Nikita

Onze zoon zit in een rolwagen en we zouden eens graag Parijs bezoeken wat kan je ons aanraden :(hotel ,plaats ,waar veel te zien is,en waar het te doen is voor een rolwagen onze zoon is 18j.

groetjes linda

• kees

Isa Schreef:

——————————————————-

> Wij willen naar Parijs. Echter ik zit in een

> rolstoel. Heeft iemand daar ervaring mee? Waar het

> mij met name om gaat is: Kan ik met de metro of is

> dat niet te doen in een rolstoel? En met de auto

> de stad in: invalidenparkeerplaatsen?

> Welke bezienswaardigheden zijn

> rolstoeltoegankelijk?

> Bvd

>

> groetjes Isa

• kees

Hai die ilsa. Op zoeken >> rolstoel>>> Go <<< rechter bovenhoek>>>> vind je vele vorige reacties en links voor rolstoel in Parijs, Ook de link Guide pour handicap paris met vertaal programma goed te doen en leuke links. Bon Vacance. Groeten Kees >>>Nelis56<<<

• NikitaDB

Bonsoir Linda,

Ik heb een stukje voor je, als je onderaan op reactie aan de webmaster aanklikt en je mail achterlaat, dan kan ik het je mailen.

Groetjes