1 dag in parijs wat moeten we niet missen ???

• CuteChica

Komende week zijn we 1 dag in parijs wat moeten we volgens jullie zeker weten gaan bekijken ( behalve de eiffeltoren want daar gaan we natuurlijk opzeker heen )

Alvast bedankt !

• Gineke Goeree

Ik zou zeker naar de wijk Montmartre gaan waar de Sacre Coeur (Heilig Hart kerk) is. De kerk is echt mooi en het ligt in een wijkje met veel kunstenaars, cafe's en souvenir winkeltjes. Het uitzicht over Parijs is geweldig, vooral 's avonds. Veel plezier. Om te winkelen moet je naar Les Halles, midden in het centrum. Dit is een giga overdekt winkelcentrum vlakbij het Centre Pompidou. Jammer dat je een dag gaat, er is nl. nog een luchtballon aan een lier, dit is ook spectaculair (kijk op www.aeroparis.com Veel plezier!!

Gineke Goeree

• Simone

Ben je overdag of ook s'avonds in Parijs? En wil je de Eiffeltoren ook op of niet? Gezien de rijen, zouden jullie misschien al een groot deel van jullie kostbare tijd kwijt zijn met het staan in een van de rijen voor de Eiffeltoren, dat zou zonde zijn?

Waar houden jullie van?

• CuteChica

We zijn er 1 dag en 1 nacht, de volgende dag gaan we namelijk door naar disneyland. We willen eigenlijk zoveel mogelijk zien in 1 dag. Musea's niet, dat neemt gewoon teveel tijd in als je er maar 1 dag bent….

• Simone

Smaken verschillen natuurlijk maar aangezien je ook de lichtjes van Parijs moet zien zou ik je voor s'avonds aanraden om bij metro Invalides uit te stappen en via Pont Alexandre, langs Petit en Grand Palais te lopen, Champs Elysées af te lopen om te eindigen bij de Arc de Triomphe. Vooral vanaf de Pont Alexandre heb je en mooi uitzicht.

Voor overdag, naast Montmartre, zou ik je een rondje Seine aanraden. Start bij Centre Pompidou, loop over Rue Rivoli naar het Louvre, steek daar over en loop door de wijk bij Place St.Michel. Pak een stukje Jardin du Luxembourg mee en ga weer richting Notre Dame met de bouquinistes langs de Seine. Met deze wandeling, die je zo lang kunt maken als je zelf wilt, pik je van alles mee. Het is wel toeristisch maar aangezien jullie maar een dag hebben zie je op deze manier veel highlights van Parijs.

Veel plezier in ieder geval!