Parijs en engels

• J&M

Ik vroeg me af of je je kan redden met alleen Engels (evt. duits) in Parijs? Aangezien wij absoluut geen frans spreken?!

Hoe is dat in restaurantjes etc??

Handig om een woordenboek mee te nemen of is dat niet nodig? Weet dat Fransen over 't algemeen geen Engels kunnen (willen)?! Maar hoe is dat in Parijs?

• Nikita

Ik spreek na meer dan 40x Parijs ook nog veel te weinig Frans (lees bijna niks… helaas).

Als je maar doet ALSOF je PROBEERT om frans te spreken gaan ze zelf wel in Engels over of als jij in het Engels begint begrijpen ze je wel.

En ook veel lachen, sil vous plaites enzo.

In de restaurants, vooral die in de toeristische wijken, spreken ze allemaal wel engels en zijn de menukaarten ook in het engels.

Veel plezier!!!

Nikita

• J&M

dank je voor je reactie, Nikita!

• Vonne 4

Gaat wel lukken hoor,ik ben nu 12 keer geweest en heb me goed kunnen redden,je leert vanzelf wat woorden die belangrijk(door schade en schande,hi hi)kunnen zijn,maar er gaat toch steeds meer in het Engels hoor,veel plezier! Gr.Yvonne

• Simone

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat men aardiger voor toeristen moet zijn en dringend verzocht is om wat meer moeite voor Engels te doen (kan zijn dat dit alleen gold tijdens de WK rugby ;-)).

Bij mij beginnen ze altijd vanzelf in het Engels te praten (zie hierboven, blijkbaar heeft het verzoek geholpen) en dat vind ik juist weer jammer, wil graag mijn Frans oefenen haha.