1e keer Parijs - arrondissementen / hotels

• Sjois

Ik ben bezig een hotel te boeken voor een lang weekend in December.

Kan iemand mij vertellen waar het 17e arrondisement ligt ten opzichte van

* het centrum van Parijs?

* luchthaven Charles du Gaulle?

Waar kan ik informatie vinden over de arrondissementen van Parijs qua afstanden tot centrum / luchthaven CDG?

Heeft iemand nog andere tips qua accomodatie? Het gaat om 2 nachten voor 2 personen van 30nov-2dec 2007.

Alvast Bedankt!

• greet

Hoi,

Ik heb een kaart van Parijs en daar staan de arr. op, het 17e ligt, als je de kaart van Parijs voor je hebt, linksbovenin en prima wat betreft de bereikbaarheid van het

centrum.

Vanaf het vliegveld CDG is denk ik wel een of andere openbare vervoerdienst die tot een bepaald punt in Parijs rijdt vanwaar je verder een metro of zo kunt pakken.

Best goeie hotels en niet zo duur zijn die van de Accor-keten, dat zijn de novotels, ibis en de mercure hotels.

Verder zag ik ook een paar leuke aanwijzingen hier op het prikbord voor andere hotelletjes.

Succes.

• Els

Ik weet niet waar je hotel precies ligt in het 17e arrondissement, maar met de metro kom je altijd makkelijk in het centrum.

De luchthaven Charles de Gaulle heeft een verbinding met het centrum via de RER-metro B3 (30 min.). Op de halte Gare du Nord kun je overstappen op een metrolijn die het 17e ingaat. Ook kun je vanaf het vliegveld de Roissy-bus nemen (40 min.) naar Châtelet en dan overstappen op een metrolijn die naar het 17e gaat. Op het vliegveld staat aangegeven waar de metro- en bushaltes zijn.

Over het gebruik van de metro kun je meer lezen op http://www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html.