paar dagen parijs zo goedkoop mogelijk

• rubbie

hallo,

ik wil voor het eerst samen met mijn vriendin een paar dagen naar parijs. Maar het liefste zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Ik heb zelf al beetje rond gekeken maar kom ik toch op bedragen uit vanaf 400 euro. En ik heb wel is gehoord dat vliegen ook niet zo duur is toch. Ik weet niet wat dan het makkelijkste is om te doen, hotel boeken met alleen ontbijtje of zo, en dan buiten de deur eten. Of hotel boeken waar je ook diner er bij heb. En dan met de trein gaan of vliegtuig.

dus met andere woorden hebben mensen tips of ervaringen dan hoor ik dit graag. Ik wil trouwens vlak voor kerst gaan omdat wij dan ook 5 jaar samen gaan.

• nikita

Zelf doe ik het meestal zo.

Trein, 3 maanden van tevoren boeken, retourtje €69.00.

Auto, benzine en tol rond de €150.00 (met mijn golfje 1 cabrio).

Of probeer een lift te krijgen via de liften centrale, maar dat is ook niet altijd zo goedkoop.

Hotel vanaf €40.00 - €58.00 kan het al per nacht.

Dat is dus voor een heel weekend ongeveer €100.00 voor het hotel, en dan rond de €150.00 voor vervoer, kom ik op €250.00 voor het weekend.

Ik eet een heelijk broodje bij de bakker, of haal lekker dingetjes in een winkel, €5.00 voor ontbijt per 2 personen.

's middags hetzelfde (maar iets duurder) of een crepe.

's avonds dan in Quartier Latin voor ongeveer €10.00 voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar best lekker af en toe.

Als je meer info wil hoor ik het wel!

Groetjes!!!

• rubbie

boeken 3 maanden van te voren dat gaat nu niet mer lukken helaas. als jij dat zo vertlet wordt inderdaad niet al te duur. maar ik heb ook gehoord dat tentjes in de stad altijd duurzijn in parijs.

• Marthe

Het goedkoopst is met de bus, Euromines, maar dan zit je wel lang in de bus! Wat betreft goedkoop, probeer hotel de Lille in de rue de Montholon, paris 9e arr, is heel eenvoudig maar wel schoon en ligt vlakbij het gare du Nord. Kost 30 euro per nacht, douche op de gang, hele aardige mensen. Probeer anders een hostel, bijvoorbeeld Woodstock in de rue Rodier, ook in het ge arr. Wat betreft de Thalys ben je denk ik al te laat om goedkoop te boeken, je kunt natuurlijk altijd met de auto gaan, als je met zijn tweeen bent is dat misschien goedkoper. Alhoewel met die benzineprijzen van tegenwoordig. Je kunt overal in Parijs lekker en goedkoop eten, vervoer is niet duur(neem een mobilis dagkaart voor bus en metro). Dus goedkoop hotel en eten is geen probleem, je grootste kostenpost is denk ik het vervoer. Wens je in ieder geval veel plezier!

• rubbie

nou ik denk dat ik het dan maar gewoon meteen goed moet doen hoor. want misschien ga ik van de gelegenheid gebruik maken om haar ten huwelijk te vragen.sssttt niet door vertellen he. dan is het wel leuk als we een eigen douche etc hebben. denk dat ik dat maar doe.

• Marthe

Gefeliciteerd!!!!

• Vonne4

Als jebij Buffalo Grill (veel vestigingen in Parijs)gaat eten is het niet duur,wel heerlijk,sparibs bijvoorbeeld.Als je tussen de middag in een leuk tentje wil eten is het goedkoper dan sávonds.Veel plezier in Parijs! Gr. Yvonne.

• rubbie

dank je wel….ik ben er nog niet helaam over uit hoor of ik dat doe en hoe. moet natuurlijk wel goed gebueren he.

• Peter H.

Waarom neem je niet een busreisje 4 dagen Parijs, Die heb je al vanaf 99 euro. p persoon.

• J.kwon

The Thalys kost nu €25 voor een enkele reis pp . Met 2 personen ben je €100,- kwijt! Nu nog een hotel….