24 uur Parijs

• Eric

Hallo!

Ik ga binnenkort met zo'n 35 leerlingen een dag naar Parijs; we hebben al een bus gehuurd en gaan een boottocht over de Seine maken. We willen in ieder geval naar de Notre Dame, maar daarna….Heeft iemand een idee over waar in het centrum we goedkoop kunnen lunchen/dineren, en welke dingen we gezien MOETEN hebben?

We hebben niet veel tijd, we moeten nl al om 22.00 naar Amsterdam…

• Marthe

Goedkoop lunchen doe je bij Flunch op de Place de Clichy, dat is ook handig voor de bus want die kan daar wel even stoppen en heeft vlakbij een halte voor toeringcars, tussen de Place de Clichy en de Place d'Anvers. Natuurlijk even naar de Eiffeltoren(met de bus), de Sacre Coeur(is vlabij de Place de Clichy en de Place d'Anvers) en heeft een machtig uitzicht over Parijs. Maak je daarna een wanddeling in Montmarte, dan heb je een van de leukste buurten van Parijs gehad. Voor een goedkoop diner ga je naar een van de Indiase restaurants achter het Gare du Nord(rue faubourg st.Denis).

Veel plezier!

• Gotze Kalsbeek

Eric

Ik neem klassen wel mee onder in het Louvre (bij omgekeerde pyramide) naar het resto in de carroussel. Het is een Foodcourt met goedkope maaltijden. Voor de lunch is dat prima, avondeten ook. http://www.universal-resto.com/

Je kunt evt ook zo'n dag doen met de batobus (www.batobus.fr) . Die vaart langs alle hoogtepunten die langs de Seine liggen. Een hop on hop off boot. Kaartje is de hele dag geldig. Dus langs Notre Dame (vinden ze geweldig), Eiffeltoren, Quartier Latin, Louvre etc. met overal opstapplaatsen. Voor leerlingen onder de 18 betaal je tarif reduit, volgens mij zo'n 5/6 euro. De touringcar laten wegzetten aan de rand van de stad….Ik doe het nu zo'n 15 jaar en je kan 'm zowat nergens meer parkeren!

Waar wij 's avonds wel eten

La Cochonaille,21, rue de la Harpe (Quartier Latin) menu's vanaf 12 euro

La Petite Hostellerie,21, rue de la Harpe (Quartier Latin) menu's vanaf 10 euro

Beide in het Quartier Latin gedeelte rond Place St Michel, dus makkelijk te koppelen met de Notre Dame. Wel verstandig om te reserveren.

Op de laatste avond eten we bij Chez Eugene op place du Tertre (Montmartre) . Vinden ze helemaal geweldig op dat pleintje met die schilders . Die hebben menu's van 14,50.

Hoe wij het verder doen kun je zien op

www.parijsreisamstelveencollege.nl

Groet

Gotze Kalsbeek