Hey,
In maart neem ik mijn vriendin mee op een citytrip naar Parijs en graag zou ik s'avonds een romantische wandeling doen in de omgeving van het Louvre. Zijn er mensen die mijn een mooie wandeling in die omgeving kunnen aanraden
Je kunt een leuke wandeling van ongeveer 5 km maken langs de Seine. Je start bij Gare d'Austerlitz en kunt dan helemaal beneden langs de Seine lopen tot aan de Eiffeltoren. Je komt o.a. langs de jardin Tino Rossi, het Ile Saint-Louis en het Ile de la Cité met de Notre Dame, het Musée d'Orsay, het Louvre, het Petit Palais en Grand Palais en tot slot de Eiffeltoren. Je kunt de wandeling natuurlijk zelf inkorten.
Zie voor de genoemde bezienswaardigheden www.parijsalacarte.nl
Ik logeer meestal ik de Marais.
Ook heerlijke straatjes om doorheen te wandelen.
Start bij Hotel de Ville (waar je nu kunt schaatsen!!). Dan via allerlei straatjes naar de Marais, door de Marais en dan naar Ile St. Louise en I'le de la Cite. Vooral op Ile St. Louise heb je ook van die mooie kleine straatjes en een parkje op het ‘puntje’ .
Veel plezier!!
Nikita
Marthe bedankt voor deze tip! Ook al had ik de vraag niet gesteld ik heb afgelopen dagen wel van het antwoord gebruik gemaakt. Zelf heb ik de wandeling overdag in het zonnetje gemaakt maar zijn we vanaf het Louvre over de Champs Elysee naar de Arc de Triomphe gelopen, wat trouwens erg leuk wandelen is met de zon zo door het park. Bij de Arc de Triomphe hebben we de metro naar de Sacre Coeur gepakt. Een geweldige dag. Het stukje vanaf het Louvre richting de Eifeltoren hebben we de volgende dag gedaan en afgesloten met een boottocht in het donker over de Seine (erg koud maar mooi!)
Als anderen dus nog een mooie route zoeken waarbij je heel veel ziet, is dit zeker een aanrader.
Ik heb eerder het bericht geplaatst bij Marthe maar het bleek Els te zijn met deze goede tip, als nog dis mijn reactie:
Bedankt voor deze tip! Ook al had ik de vraag niet gesteld ik heb afgelopen dagen wel van het antwoord gebruik gemaakt. Zelf heb ik de wandeling overdag in het zonnetje gemaakt maar zijn we vanaf het Louvre over de Champs Elysee naar de Arc de Triomphe gelopen, wat trouwens erg leuk wandelen is met de zon zo door het park. Bij de Arc de Triomphe hebben we de metro naar de Sacre Coeur gepakt. Een geweldige dag. Het stukje vanaf het Louvre richting de Eifeltoren hebben we de volgende dag gedaan en afgesloten met een boottocht in het donker over de Seine (erg koud maar mooi!)
Als anderen dus nog een mooie route zoeken waarbij je heel veel ziet, is dit zeker een aanrader.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?