Horeca Rookvrij?

• sander

Worden nu alle café's en restaurants rookvrij per 1 januari of is er nog een verschil tussen de ene of de andere gelegenheid?

• Marthe

YESssss!!!!

• Simone

Tja….. ik ben blij voor de niet-rokers hoor, maar hoort een doorrookt café, hangend aan de bar en de peuken uitdrukkend op de vloer niet bij la vie Parisienne?

• Marthe

Nee, hoezo? Lekker eten en drinken, dat hoort bij een Parijs café, en lekker mensen kijken, maar roken? Waarom speciaal bij een Parijs café? En wat is er leuker dan op het terras van een Parijs zitten? En daar mag je nog steeds roken, zolang het een open terras is.

• Simone

Het is voor mij net zo cliché als de alpinopet en de baguette bij een Franzoos :-).

• Marthe

Ja, daar lopen nog wel een paar exemplaren van rond, ergens à la campagne :-)

• Tal

Ik rook zelf niet, maar ik vind het jammer dat er geen oplossing gevonden kan worden waar beide partijen gelukkig van worden.

• Marthe

Ik rook zelf af en toe(al 4 keer dit jaar), maar vind het echt geen probleem om buiten te gaan staan. Ik bedoel, niemand hindert mij door niet te roken, andersom is dat wel het geval. Bovendien is 2/3 van de bevolking in Frankrijk niet roker.

• sander

Bedankt voor jullie reacties! Het houdt jullie in ieder geval bezig. Discussie gesloten wat mij betreft

• jan peter

dat vind ik niet egt ‘'chill’'

mikey*