Wat is de leukste wijk voor een hotel?

• Julia

Hallo,

Mijn man en ik willen in mei een weekend of midweekje Parijs boeken.

Maar we weten eigenlijk zo weinig van Parijs af en nu vroegen wij ons af wat jullie nou de leukste wijken vinden om in te verblijven en welke wijken moet je zeker vermijden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Julia

• Marthe

Montmartre, Opera, Grand Boulevards, St. Germain, St. Michel

• Peter H.

Clichy en Le Marais wil ik toevoegen. Eigenlijk zijn overal in centraal Parijs de plekken leuk. Ook de buurten rondom de Champs Elysees, zit je lekker centraal. En je hebt er overal fantastische restaurants. Kijk eens naar hotel Alexander, vlakbij de place l etoile. Zeer goed hotel, met vlakbij zeer goede restaurants waar weinig toeristen komen en de echte Fransen gaan eten.

• Simone

Het ligt er ook aan wat je wilt gaan doen, als je in de beschikbare tijd zoveel mogelijk van Parijs wilt zien dan zou ik ook zeggen: kies een hotel dat een beetje centraal ligt (zeg maar in de eerste ring van arrondissementen) en van waaruit je gemakkelijk wandelend danwel per metro/bus kunt vertrekken. Maakt het je niet uit omdat je weet dat je een volgende keer weer terugkomt dan zou ik kiezen voor een van de hierboven genoemde wijken.

• Els

Denk ook eens aan minder bekende arrondissementen, zoals het 14e, het 16e en het 20e. Het is daar wat minder druk en het zijn mooie wijken met ook veel restaurantjes. Heerlijk om na een dag wandelen even in een minder hectische buurt te komen. En met de metro ben je toch evengoed snel in het centrum. Maar als je voor het eerst gaat, ben ik het met Simone eens dat het handig is als je dicht bij de bekende attracties zit.

• Perraudin

Niet wegzappen … even een reclameblokje ;-))))

Op Parijsonline heb ik een paar hotels geselecteerd die eigenlijk allemaal in leuke wijken liggen en die bovendien proefondervindelijk goed bevonden zijn .

De linkjes verwijzen naar Booking.com. Dat is een betrouwbare Nederlands boekingsbureau met vaak scherpe lage prijzen.

Mijn favoriete twee buurtjes

Montmartre: En dan adviseer ik Regyn's op place Abesses. Dit hotel zit op een leuk pleintje net buiten toeristen drukte van place du Tertre. De kamers op de 4e verdieping en hoger hebben leuk uitzicht op de stad!

http://www.booking.com/hotel/fr/regyn-s-montmartre.html?aid=301829

Quartier Latin: En dan bedoel ik niet de drukte rond PLace St Michel maar even verder rond het Pantheon , de Sorbonne en Jardin du Luxembourg. Hotel de la Sorbonne is een prettig hotel in dat buurtje

http://www.booking.com/hotel/fr/sorbonne.html?aid=301829

Perraudin

www.parijsonline.nl

www.parijsagenda.nl

• Julia

Nogmaals hoi,

Heb een paar dagen geleden dit forum doorgespit en kwam een topic tegen met enthousiaste reviews over hotel Tiquetonne.

In welke wijk/arrondisement ligt dit hotel eigenlijk? Ik las wel dat 't heel centraal en gunstig ligt, maar waar precies is mij niet duidelijk geworden.

Wie weet dit?

• harris

hotel tiqeutonne ligt in het 2de arrondisement in de rue tiquetonne tussen de notre dame en het louvre. het hotel ligt in een smal straatje en je zit midden in het hart van parijs.

het is een low budget hotel, wat veel bezocht wordt door jongeren uit canada en usa, omdat dit hotel in een travelgids staat wat in die landen verkrijgbaar is voor backpackers. zeker in de zomermaanden zal het er erg druk zijn!

als je een hotel zoekt in parijs blijf dan binnen de rondweg perephirique

met de metro zit je zo in het centrum van parijs of je nu in de buurt van montmartre overnacht of in de buurt van montparnasse, je kunt alle kanten in met de metro.

kijk op de site van www.accor.com of kijk op de site van perraudin (parijs on line)

en ga voor een goede prijs/kwaliteit verhouding!

gr.h

• Jorien

Kijk ook eens voor hotelletjes bij De Jong Intra vakanties.

Die hebben leuke aanbiedingen.

Als je een hotel uitgeocht hebt moet je even kijken op www.vakantiereiswijzer.nl, daar staan beoordelingen verhaaltjes van mensen die er geweest zijn.