Soort van Begijnhof in de buurt van Montparnasse

• Vincent Kleijn

Helaas, ik heb m nog niet gevonden. Heb ik al vermeld dat het parkje echt een klein parkje is. gelegen in een rustige straat. en aan de linkerkant gelegen richting Tour Montparnasse lopend (of eventueel dus van Montparnasse naar de Unesco lopend). In het parkje zelf zijn een aantal bankjes, waaronder een paar aan de achterkant van het parkje. Ik ben nu bezig de Google Maps af te zoeken. misschien dat ik er op die manier wel kom. In elk geval heb ik denk ik al wel een ander stel interessante plekjes gezien. dus zowieso wordt het wel leuk :-)

• Perraudin

Vincent

Je houd ons wel bezig!

Wat is de hoofdprijs ?????

Als je het niet precies weet… Nog een suggestie. Ten zuiden van het Jardin Luxembourg heb je richting het observatoire een groenstrook. In feite een parkje met tafeltennistafels, bankjes en een fontijn. … Niet echt een begijnhof en strak omsloten met muur …

Perraudin

• Els

Veel van dat soort plekjes zijn zogenaamde ‘squares’, kleine pleintjes met groen en bankjes. Je vindt ze o.a. op www.parijsalacarte.nl/squares.html.

Els

• Vincent

ik heb ondertussen 2 interessante plekjes gevonden.

ze liggen allbei noordelijk van Boulevard Montparnasse.

De een tussen rue madame-rue guynemer en de andere tussen rue de la grande chaumiere-rue de chevreuse

wie herkent deze plekjes?